رییس دانشگاه رازی کرمانشاه:
رییس دانشگاه رازی کرمانشاه با تاکید بر اینکه کیفی سازی در دانشگاه های استان باید جدی گرفته شود، گفت: نسل سوم و چهارم دانشگاه‌ها نسلی پژوهش محور است که باید بتواند پژوهش‌های سفارشی مبتنی بر فناوری را تجاری ‌سازی کند.
کد خبر: ۳۶۶۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 25 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک، روابط عمومی دانشگاه رازی به نقل از دکتر محمدابراهیم اعلمی آل آقا اعلام کرد: امروز در سطح کشور با مشکل دانش آموختگان بیکار مواجه هستیم که برای رفع این مشکل هم باید فضای اشتغال را توسعه دهیم و هم آموزش‌های دانشگاه‌ها متناسب‌ تر با بازار کار باشد.
وی گفت: وقتی دانش آموخته بی‌سواد و کم‌سوادی را تحویل می‌دهیم، هم هدر دادن منابع ملی و هم تلف شدن عمر دانشجو است و باید به بحث کیفی سازی آموزش عالی بیشتر بپردازیم.
وی اظهار کرد: امروز دیگر توسعه رشته‌های سنتی جواب نمی‌دهد و باید به سمت گسترش رشته‌های مورد نیاز جامعه و بین‌ رشته‌ای باشیم تا بتوانیم خروجی‌هایی را تربیت کنیم که به نیاز بازار کار بیرون جواب دهند.
رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه گفت: در آموزش با وجود همه مسایل و مشکلات به لحاظ کمی به وضعیتی مطلوبی رسیده‌ایم و این یک نقطه عطفی در تاریخ کشور است.
آل آقا، جمعیت دانشجویان استان را 91 هزار نفر اعلام کرد وافزود: در کشور بطور میانگین به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، 6 هزار و 100 نفر دانشجو داریم که در استان این میزان کمتر است.
او همچنین گفت: از جمعیت 91 هزار نفری دانشجویان استان 13 درصد آن‌ها در دانشگاه‌های دولتی، 17.3 درصد در دانشگاه پیام نور، 15.2 درصد در دانشگاه علمی کاربردی، 9.3 درصد در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، 1.7 درصد در دانشگاه فرهنگیان، 2 درصد در دانشگاه‌های دستگاه‌های اجرایی، پنج درصد در دانشگاه علوم پزشکی، 3.9 درصد در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و 34.3 درصد در دانشگاه آزاد استان مشغول به تحصیل هستند.
وی اضافه کرد: یکی از نکات قابل‌ توجه در استان کمبود جمعیت دانشجویان دانشگاه‌ های غیرانتفاعی است، به‌ گونه‌ای که در کشور هفت تا هشت درصد دانشجویان در این دانشگاه‌ها تحصیلی می‌کنند، اما در این استان تنها سه تا چهار درصد جمعیت کل دانشجویان در دانشگاه‌های غیرانتفاعی مشغول به تحصیل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار