فرماندار چرداول از باز بودن همه راه های اصلی و روستایی این شهرستان و تردد وسایل نقلیه در مسیرهای ارتباطی خبر داد و گفت: ستاد بحران شهرستان از صبح امروز (جمعه) در پی بارش برف و باران در آماده باش است.
کد خبر: ۳۶۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰ 27 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛مراد یگانه اظهار کرد: راه ارتباطی سه روستای این شهرستان نیز که بدلیل بارش سنگین برف مسدود شده بود، ساعتی پیش با تلاش عوامل راهداری باز شد و رفت و آمد در آنها جریان دارد.
 
وی افزود: بدلیل بالا بودن میزان بارش برف و باران مسیر پل سیمره به گردنه شابداغ و اسلام آباد غرب در حوزه استحفاظی این شهرستان دارای بار ترافیکی سنگین است و تردد وسایل نقلیه در این مسیر به کندی انجام می شود.
 
یگانه تاکید کرد: گردنه های شابداغ، مله مازگ، بانکول و تنگ قیر پوشیده از برف است و اکیپ های راهداری در این مسیرها مستقر هستند و با برف روبی و نمک پاشی شرایط را برای تردد خودروها در این مسیرها امکانپذیر می کنند.
 
فرماندار چرداول یادآور شد: با وجود بارش برف و باران هیچ مشکلی در شبکه آب، برق و گاز مردم شهرها و روستاهای این شهرستان بوجود نیامد و قطعی شبکه تاکنون گزارش نشده است.
 
وی گفت: با توجه به برودت هوا و سردی و همچنین براساس هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش دما در روزهای آینده و سرد شدن هوا، از مردم می خواهیم در مصرف گاز، آب و برق صرفه جویی کنند تا شاهد قطعی نباشیم.
 
رئیس ستاد بحران چرداول اضافه کرد: کمک به آزاد سازی بیش از 20 خودرو گرفتار در برف در مسیر سرابله - سه راه کارزان و نجات 6 نفر گرفتار در برف و کولاک منطقه بانکول از اقدام های انجام شده در روز جاری توسط نیروهای امدادی است.
 
به گفته یگانه، توزیع اقلام زیستی و پتو میان در راه ماندگان و همچنین استقرار پنج تیم عملیاتی و پایگاه بین شهری شهدای میمک شباب جمعیت هلال احمر و آمادگی شبانه روزی امدادگران برای خدمات رسانی به مردم از دیگر اقدام های صورت گرفته همزمان با بارش برف در راه های ارتباطی شهرستان چرداول است.
 
یگانه اعلام کرد: تمام مدارس ابتدایی و متوسطه بخش آسمان آباد و مدارس ابتدایی، پیش دبستانی و مهد کودک های شهرستان چرداول روز شنبه در نوبت صبح بخاطر بارش برف و سرمای هوا تعطیل است.
 
به گزارش تابناک ایلام، بارش برف از بامداد امروز در مناطق مختلف استان ایلام آغاز شده و همچنان ادامه دارد، ارتفاع برف در مناطق شهری تا 10 و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات تا 30 سانتی متر می رسد.
 
براساس اعلام پلیس راه استان همه جاده های ارتباطی باز و تردد در آنها در حال انجام است ولی در جاده های کوهستانی و گردنه های برف گیر تردد فقط با زنجیر چرخ انجام می شود و ماموران پلیس راه از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ در این مسیرها جلوگیری می کنند.
 
هواشناسی استان ایلام هم اعلام کرد: بارش نزولات جوی برف و باران در مناطق مختلف این استان با شدت و ضعف همچنان تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده ادامه دارد./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار