رئیس حوزه هنری خراسان رضوی گفت: طرح" نهضت ولایت" در حاشیه شهر مشهد مقدس در قالب برگزاری کلاس‌های هنری شامل نقاشی، خط با همکاری آموزش و پرورش استان و فرهنگسراهای شهرداری این شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 19 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سید جواد رفائی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: از مهمترین برنامه‌های فرهنگی که در حوزه هنری خراسان رضوی دنبال می‌شود مسئله تثبیت مقام نخست به دست آمده سال گذشته در جشنواره تولیدات استانی حوزه هنری است که امسال این جشنواره در اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: حوزه هنری استان یک سری فعالیت‌هایی در رابطه با چشم انداز ایران 1404 در دستور کار دارد و تاکنون توانسته یک کتاب با محوریت هنر در چشم انداز 1404 به چاپ برساند.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه عمومی کردن چشم انداز 1404 ایران نیازمند همدلی مردم و مسئولان است، عنوان کرد: مردم در رسیدن به چشم انداز در سال 1404 نقش موثری دارند بنابراین نقش هنر در تحقق چشم انداز 1404 کشور بسیار تاثیرگذار است.

وی یکی از طرح‌های در دست اقدام حوزه هنری استان را طرح " نهضت ولایت" در حاشیه شهر مشهد مقدس دانست و گفت: در قالب این طرح کلاس‌های هنری شامل نقاشی، خط با همکاری آموزش و پرورش استان و فرهنگسراهای شهرداری مشهد مقدس برگزار می‌شود.

رفائی هدف از اجرای طرح" نهضت ولایت" در حاشیه شهر را آموزش و تربیت هنرمندان همراه با اصول و ارزش‌های انسانی، انقلاب اسلامی و دینی دانست و افزود: تاکنون استقبال مناسبی از این طرح در حاشیه شهر مشهد مقدس شده و در قالب این طرح برگزاری نمایشگاه‌های نقاشی با محوریت سیره ائمه معصوم(ع) در دست اقدام است که امسال نمایشگاه نقاشی با موضوع زندگی حضرت علی(ع) برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی بیان کرد: بیش از هزار نفر از پاتوق‌های نقاشی، شعر، عکاسی، کاریکاتور، جلسات آموزشی تخصصی ادبیات، رمان نویسی که از سوی حوزه هنری تشکیل می‌شود، بهره‌مند خواهند شد.

رفائی با تاکید بر اینکه باید به دنبال تولید نمایشنامه‌هایی با مضمون انقلاب، دفاع مقدس، دین، خانواده باشیم، تصریح کرد: برای تولید چنین متن‌هایی باید مسئولان و هنرمندان هم‌اندیشی داشته باشند تا بتوانیم متن‌هایی با ویژگی میهنی تولید کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار