مدیرکل اداره بهزیستی استان کرمانشاه گفت: 32 هزار معلول در این استان از خدمات مختلف این نهاد برخوردارند که از این تعداد 9 هزار تن ماهانه مستمری دریافت می کنند.
کد خبر: ۳۶۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ 28 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،امید قادری روز شنبه با بیان این که پیشگیری از معلولیت ها و آسیب های اجتماعی از برنامه مهم و جدی بهزیستی در چند سال اخیر است، افزود: کرمانشاه در بحث پیشگیری از معلولیت ها از جمله استان های پیشرو کشور است که تاکنون موفقیت های زیادی در این بخش کسب کرده است.
وی اظهار کرد: در استان کرمانشاه یک هزار و 500 تن به صورت شبانه روزی در مراکز زیرنظر سازمان بهزیستی نگهداری می شوند که میزان هزینه نگهداری هر یک از آن ها ماهیانه نزدیک به 10 میلیون ریال است. 
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه ادامه داد: خدمات این نهاد در راستای گسترش رفاه اجتماعی بین مردم است و یکی از مهمترین راهبردی آن نیز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها است که با جدیت دنبال می‌شود.
قادری با بیان این که بهزیستی یک نهاد تخصصی برای ورود به آسیب‌های اجتماعی است و به تنهایی نمی‌تواند از عهده کارها برآید، افزود: دستیابی به اهداف مورد نظر و کاهش آسیب های اجتماعی و معلولیت ها نیازمند همراهی سایر دستگاه‌هاست زیرا فعالیت های این نهاد از گستردگی بسیار زیادی برخوردار است.
وی اظهار داشت: سازمان بهزیستی برای انجام رسالت خود دارای پنج معاونت شامل معاونت پیشگیری از معلولیت ها، حوزه اجتماعی، پشتیبانی، مشارکت های مردمی و توانبخشی است.
وی شمار زنان سرپرست خانوار زیرپوشش اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه را 90 هزار تن اعلام کرد و گفت: به پنج هزار تن از این افراد ماهانه مستمری پرداخت می شود.
وی پرورش استعدادهای فرزندان جامعه در رده سنی کمتر از 6 سال را از دیگر ماموریت های اداره کل بهریستی استان کرمانشاه ذکر کرد و گفت: همه ساله با برگزاری طرح های مختلف غربالگری در این زمینه نیز فعالیت های گسترده ای انجام می دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار