دکتر سید نعمت اله حقیقی طی دیداری با آقای محسن بهروش؛ از کرمانشاهیان مقیم کشور ایتالیا گفت: کرمانشاه با مرکزیت غرب کشور، ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری دارد، همچنین مدیر ارشد استان و دیگر مدیران استانی شبانه روز برای جذب سرمایه گذاری تلاش می کنند و خوشبختانه در این زمینه هم گرایی و هم صدایی خوبی وجود دارد .
کد خبر: ۳۶۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 30 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه؛ دکتر سید نعمت اله حقیقی طی دیداری با آقای محسن بهروش؛ از کرمانشاهیان مقیم کشور ایتالیا گفت: کرمانشاه با مرکزیت غرب کشور، ظرفیت مناسبی برای سرمایه گذاری دارد، همچنین مدیر ارشد استان و دیگر مدیران استانی شبانه روز برای جذب سرمایه گذاری تلاش می کنند و خوشبختانه در این زمینه هم گرایی و هم صدایی خوبی وجود دارد .

دکتر حقیقی در ادامه به مراودات تجاری و روابط دیپلماتیک بین کشور ایتالیا با جمهوری اسلامی ایران پرداخت و ادامه داد: بعد از مناسبات برجام، کشور ایتالیا یکی از کشورهای هدفی بود که توانسته مناسبات تجاری و روابط دیپلماتیک خوبی را با ایران برقرار نماید .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان مطالب فوق افزود: کشور ایتالیا در بعضی از تکنیک ها از جمله ذوب فلزات به روش میدرکس صاحب سبک است. همچنین در بحث ماشین سازی و ایجاد سنگ های تزئینی صاحب برند است .

دکتر حقیقی در خصوص استفاده از سرمایه گذاران خارجی از ظرفیت معادن سنگ تزئینی افزود : معادن سنگ تزئینی استان کرمانشاه این ظرفیت ایجاد خواهند کرد که سرمایه گذار ایتالیایی در بحث ایجاد سنگ بری های معدن ورود پیدا کنند .

آقای محسن بهروش؛ عضو فدراسیون فیفا نیز هست طی سخنانی افزود: بنا به پی گیری های به عمل آمده به زودی طی مراسمی در کشور ایتالیا شهر کرمانشاه و شهر پیزا خواهر خوانده می شوند ، بنابراین تعاملات و مناسبات تجاری ، اقتصادی ، فرهنگی و ... زیادی می توان در این زمینه ایجاد کرد .

استاد فلسفه دانشگاه های ایتالیا در ادامه افزود: در ابتدا قصد داریم ایتالیایی ها را در زمینه تولید نیروگاه های CHP به منظور تولید برق به کرمانشاه  بیاوریم و در آینده باشناساندن ظرفیت های موجود در استان، زمینه را برای جذب سرمایه گذاران ایتالیایی فراهم کنیم .

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در پایان این نشست افزود: خوشبختانه ظرفیت شهرک های صنعتی استان، شرایط مناسب برای سرمایه گذاری را داراست و همچنین مشوق های سرمایه گذاری از جمله معافیت مالیاتی 13 ساله برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شده است و نیز با توجه به این که شهرک های صنعتی در فاصله قانونی از شهر کرمانشاه واقع شده اند، بنابراین ساخت نیروگاه CHP که باید حد فاصل  3  کیلومتر خارج از شهرباشد، به لحاظ مسایل زیست محیطی دارای اهمیت خاصی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار