مدیرگروه پل و بزرگراه‌های سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، از پیشرفت مطالعات مربوط به طراحی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه فتح با جاده سعیدآباد(سه راه شهریار) خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 01 February 2017
تقاطع بزرگراه فتح با جاده سعید آباد در فاصله 1300 متری از غرب تقاطع بزرگراه فتح با بزرگراه آزادگان قرار گرفته و یکی از مبادی اصلی ارتباط با مراکز جمعیتی حومه شهر تهران به شمار می‌آید. در وضع موجود، دسترسی شرق به جنوب در محل تقاطع فتح- سعیدآباد از طریق یک دوربرگردان همسطح در فاصله 800 متری تقاطع تامین ‌می‌شود که علاوه بر تحمیل گردش‌های اضافی و افزایش مصرف سوخت، ایمنی لازم برای تردد در بزرگراه فتح را تامین نمی‌کند. براساس ارزیابی‌های اقتصادی، غیرهمسطح سازی تقاطع بزرگراه فتح با جاده سعید‌آباد سبب خواهد شد تا سالانه 5/1 میلیارد تومان در مصرف سوخت صرفه‌جویی شود.

مهدی رمضانی غیرهمسطح‌سازی تقاطع بزرگراه فتح با جاده سعیدآباد را سبب تسهیل دسترسی شرق به جنوب در محل این تقاطع دانست و افزود: تامین این گردش ترافیکی از طریق یک مسیر زیرگذر، نه تنها سبب کاهش گردش‌های اضافی در بزرگراه فتح می‌شود بلکه زمان سفر به شهرستان‌های شهریار و باغستان را نیز کاهش می‌دهد.

به گفته رمضانی، در مطالعات کارشناسان سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، امکان تامین حرکت جنوب به غرب در تقاطع سه راه شهریار نیز در قالب یک پل جهتی روگذر پیش‌بینی شده است و اجرای آن در صورت ایجاب نیازهای ترافیکی در دستور کار قرار می‌گیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار