مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان اعلام کرد:
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان در گفتگویی به تشریح فعالیت های این شرکت در دولت تدبیر و امید پرداخت.
کد خبر: ۳۷۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰ 04 February 2017
به گزارش تابناک رضوی ، مهندس متولی زاده اظهار کرد: در 3 سال گذشته1200 مگاولت آمپر به ظرفیت شبکه انتقال وفوق توزیع برق خراسان افزوده شده است و طی همین مدت 257 کیلومتر خطوط انتقال و فوق توزیع احداث و جمعا با هزینه ای بالغ بر 215 میلیارد تومان به بهر برداری رسیده است.
 
215 میلیارد تومان سرمایه گذاری شرکت برق منطقه ای خراسان در دولت تدبیر و امید
 
توسعه انرژی های تجدید پذیر
 
در ادامه این گفتگو مهندس متولی زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان به عملکرد این شرکت در توسعه انرژی های تجدید پذیر اشاره کرد و اظهار داشت : از سال 1392 تا کنون در استانهای خراسان  8.85 مگاوات نیروگاه بادی  نصب شده که این میزان در مقایسه با سالهای مشابه قبل بالغ بر30درصد رشد داشته است. وی همچنین ظرفیت نیروگاه های خورشیدی نصب شده در استان را در دولت تدبیر و امید 2500 کیلو وات عنوان کرد و اظهار داشت: در سه سال قبل از دولت یازدهم 43 کیلووات نیروگاه خورشیدی منصوبه داشته ایم.
 
 اتوماسیون پستهای برق
 
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان در خصوص اتوماسیون نمودن پستهای برق  اظهار داشت : از سال 1392 تا کنون 51 پست برق به سیستم اتوماسیون مجهز شده اند که در سال های قبل از آن در این زمینه اقدامی صورت نگرفته بود همچنین با اجرای طرح ذخیره سازی عملیاتی در دولت تدبیر و امید نیز 285 مگاولت  آمپر صرفه جویی به همراه داشته است  .
 
رئیس هیئت مدیره شرکت برق منطقه ای خراسان در این گفتگو  در خصوص تولید پراکنده در دولت یازدهم اظهار داشت : در این دولت 100 مگاوات ظرفیت تولید پراکنده  در استانهای خراسان داشته‌ایم که درمقایسه با سه سال قبل از آن ، صد در صد افزایش را نشان می دهد .
 
وی در خصوص تلفات شبکه برق در استانهای خراسان اظهار داشت : در 3 سال گذشته میزان تلفات شبکه برق با حدود یک درصد کاهش نسبت به دوره قبل به 8.91 درصد رسیده است.
 
مهم ترین اقدمات شرکت برق منطقه ای خراسان در سال1395
 
مهندس متولی زاده در ادامه این گفتگو به عملکرد شرکت برق منطقه ای خراسان در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: در سال جاری 135 مگاولت آمپرتوسعه در ظرفیت پستهای فوق توزیع داشته ایم و همچنین 106 کیلومتر طول خطوط فوق توزیع نیز افزایش یافته است .
 
وی طراحی و تولید نرم افزار سیستم اسکادای ملی برای اولین بار در کشور و نصب آن در دیسپاچینگ فوق توزیع پشتیبان این شرکت(RDC شمال) و دیسپاچینگ پشتیبان کشور در زنجان همچنین طراحی و تولید نرم افزاربومی اتوماسیون پستها (DCS) برای اولین بار در کشور و نصب آن در پست 132 کیلوولت کوهستان را از جمله اقدامات شرکت برق منطقه ای خراسان عنوان کرد .
 
وی افزود : اتوماسیون پستها و شبکه فوق توزیع برق و توزیع ، ساده سازی و بهینه سازی پستها ، ساخت تونل انرژی به میزان 12 کیلو متر و مدیریت با تمرکز بر اجرای طرح ملی ذخیره  عملیاتی را از دیگر اقدامات شرکت برق منطقه ای خراسان در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در سال 1395 عنوان کرد.
 
همچنین این شرکت با حمایت از یک شرکت دانش بنیان قرارداد طراحی وساخت سوئیچگیر GIS 132 کیلوولت را منعقد نمود که با ساخت آن ، ایران بعنوان یکی از معدود کشورهای سازنده این تجهیزات دردنیا قرار خواهد گرفت.
 
پروژه های شرکت برق منطقه ای خراسان در دهه فجر 1395
 
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان ضمن گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیان داشت: 6 طرح واجد عملیات اجرایی با اعتبار 567 میلیارد ریال آغاز خواهد شد و 9 پروژه در سطح استان های خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی با هزینه 947 میلیارد ریال عملیات احداث آن به پایان و به بهره برداری خواهد رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار