مدیر روابط عمومی حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: به مناسبت روز جهانی تالاب ها، کارگاه آموزشی در راستای چگونگی حفاظت، نگهداری و بهسازی تالاب هشیلان با حضور نهادهای مردم نهاد (NGO) روز دوشنبه در این اداره کل برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 06 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،جمال باقرآبادی افزود: این کارگاه توسط نهادهای مردم نهاد و دوست داران محیط زیست، جوانان و کشاورزان محلی با حمایت اداره محیط زیست استان به منظور ریشه یابی مسایل و مشکلات تالاب هشیلان و یافتن راهکار بهسازی و نگهداری آب و محیط زیست این تالاب برگزار شده است.
وی هدف دیگر از برگزاری این کارگاه را آموزش مردم بومی و جوانان دوست داران تالاب هشیلان عنوان کرد و گفت: برای آموزش بازدیدکنندگان و مردم بومی اطراف تالاب و برای حفظ و احیای تالاب و نگهداری از زیستگاه و محیط زیست پرندگان، ساختمانی در جوار این تالاب در دست ساخت است.
باقرآبادی، جذب توریسم و گردشگران تالاب هشیلان را یکی از موضوعات مورد بحث این کارگاه عنوان کرد و گفت: در این کارگاه نحوه خدمات دهی، زیباسازی، جلوگیری از آسیب های احتمالی به تالاب مانند آتش سوزی و استفاده از جاذبه های توریسم تالاب توسط کارشناسان محیط زیست مورد بررسی قرار می گیرد.
تالاب هشیلان کرمانشاه با 110 جزیره و برکه کوچک و بزرگ، 2 هزار و 20 هکتار مساحت دارد و یکی از منحصر به فرد ترین تالاب های غرب ایران است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار