دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: پیشرفت و توسعه ایران اسلامی در گرو وحدت و اتحاد تمام اقوام است.
کد خبر: ۳۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷ 21 May 2015

به گزارش خبرنگار ما ، حجت الاسلام علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی امشب در جریان سفر هیأت دولت به استان آذربایجان‌شرقی در دیدار مردم و مسؤولان شهرستان اهر، اظهار داشت: اتحاد و همدلی اقوام مختلف در کشور عالم تعالی نظام است.

وی با بیان این‌که پیشرفت و توسعه ایران اسلامی در گرو وحدت و اتحاد تمام اقوام است، خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده که نقش آذری ها در احیا و هویت ایران اسلامی تأثیرگذار و مهم بوده است، آذری ها همیشه در طول تاریخ در جهت حفظ و حراست از ارزش ها و آرمان های نظام پیشگام بوده و حضور خود را به اثبات رسانده اند.

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با بیان این‌که همه اقوام ساکن ایران برای اعتلای کشور باید با هم و در یک راستا گام بردارند، گفت: امنیت امروز کشور به خاطر وحدت اقوام مختلف است و هر کس در هر لباس، زبان و مقامی مردم را به تفرقه دعوت کند، دشمن مردم، رهبری و انقلاب است.

وی با بیان این‌که اعتماد به اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، از راه های اصلی رفع تهدیدات دشمنان است که باید به آن توجه داشت، تصریح کرد: اقوام ایرانی نه تنها برای کشور هیچ‌گاه تهدید نبوده اند بلکه همواره پشتیبان اصالت و امنیت این مرز و بوم نیز بوده اند.

حجت الاسلام یونسی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر توجه ویژه به احداث بزرگراه اهر- تبریز به عنوان جاده ای استاندارد و بین المللی در جهت توسعه راه‌سازی استان گفت: تسریع در راه اندازی این پروژه نیازمند همدلی دولت و ملت است.

وی نزدیکی منطقه ارسباران در استان آذربایجان شرقی به مناطق مرزی و وجود ظرفیت‌های معدنی و کشاورزی را عوامل مهم در احداث این بزرگراه عنوان کرد و افزود: با توجه به تخصیص 900 میلیارد ریال اعتبار در سفر کاروان تدبیر و امید به استان، این پروژه با جدیت و سرعت بیشتری ادامه دارد.

نماینده ویژه اعزامی دولت به شهرستان اهر با بیان این‌که با پایان این پروژه تحول بزرگی در بخش های مختلف اقتصادی، گردشگری ، ایجاد اشتغال را شاهد خواهیم بود، افزود: شجاعت، سلامت، پاکدستی و سخت کوشی از خصلت های بارز مردم منطقه ارسباران است.

وی افزود: وحدت، همدلی و همکاری بسیار مناسبی میان مردم و استان وجود دارد که با این وحدت و همراهی بر تمام مشکلات فائق خواهیم آمد، انتظار داریم با همین وحدت و همدلی در جهت ریشه کنی معضل بیکاری همگان تلاش خود را داشته باشند، چراکه عمده بزهکاری ها ناشی از فقر، بیکاری و عدم اشتغال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار