معاون اموراقتصادی استاندار:
معاون امور اقتصادی استاندار گفت:استان کرمانشاه بالاترین نرخ بیکاری را در کشور دارد ورفع مشکلات سرمایه گذاری فقط با آوردن منابع حل می شود.
کد خبر: ۳۷۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 08 February 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، رضا رحیمی در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با رئیس بانک مرکز جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی صنایع ومعادن و کشاورزی استان کرمانشاه اظهارداشت:  شهرک های صنعتی مشوق های خوبی دارند  که پانزده سال معافیت  مالیاتی برای سرمایه گذاران در منطقه های ویژه لحاظ می شود.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان استان در سال ۹۵براساس آمار گیری فصلی ۲۰/۳درصد  کشور است، افزود:  با تدبیر دولت وامید نرخ تورم از ۴۰درصد  به زیر ده درصد  رسید و با همت استاندار کرمانشاه، تولیدکنندگان و اصناف نرخ تورم در کرمانشاه ۶/۶درصد و در کشور ۹/۴درصد است.
معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه تصریح کرد:  ما بالاترین نرخ بیکاری را در کشور داریم که میانگین درآمد در استان کرمانشاه هشت میلیون و ۴۰۰هزار تومان است که میانگین کشوری ۱۱۸میلیون ریال است.
رحیمی با اشاره به اینکه  به بانک ها دستور داده شده است که با جذب تسهیلات اجرای کارها  را در سطح استان روان کند، خاطرنشان شد:  از محل تسهیلات سفر مقام معظم رهبری به استان به تازگی اعلام شده است که زمینه ی اشتغال را برای جوانان فراهم شود.
وی گفت:  تاکنون ۱۶۸میلیارد تومان برای اجرای پروژه ها و ایجاد کار در استان جذب شده و نا در رتبه ی ۲۹کشوری هستیم تمرکز وجوهات و منابعی که در تهران است که اگر  این منابع به کرمانشاه آورده شود مشکل سرمایه گذاری در کرمانشاه حل می شود.
این مسئول متذکر شد:  ۷۰۰ میلیارد تومان ازمحل اعتبارات سفرمقام معظم رهبری به استان در نظر گرفته شده  در ۱/۵سال گذشته در دولت تدبیر وامید و  پرداخت وبا سفر رئیس جمهور به کرمانشاه این مبلغ تمدید شده است.
وی با اشاره به اینکه مشکلات استان باید  بررسی وبرای رفع آن  تصویب طرح ها در استان است، گفت:  در سفر رهبری به استان ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار به استان  اختصاص داده شد که در دولت قبل مورد توجه قرار نگرفت.
رحیمی ادامه داد: در حوزه ی صنعت در ابتدای دولت یازدهم  ۷۱۰واحد تولیدی به بهره برداری رسیده است که با سرمایه گذاری ۳۵۰۰میلیارد تومان برای سی هزار نفر شغلرایجاد شده است.
وی با بیان اینکه بیشتر اقلیم کرمانشاه مناسب کشاورزی است که ۹۴۶هزار هکتار اراضی زراعی و باغی زیر کشت تولیدات کشاورزی استان است، افزود:  ما رتبه ی اول نخود، رتبه ی چهارم چغندر و رتبه ی پنچم گندم را در تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور داریم.
وی ادامه داد:  با تولید ۲۶هزار و ۸۰ تن ماهیان گرمابی در رتبه ی اول کشور قرار گرفته ایم و رتبه ی چهارم کشوری در تولید ۱۰هزار و ۳۴تن ماهی سرد آبی هستیم.
رحیمی گفت: استان کرمانشاه با بیش از صد پرواز در هفته  امکانات زیر ساختی مناسبی دارد تا پایان فروردین سال آینده پروژه ی راه آهن کرمانشاه به بهره برداری می رسد.
وی تصریح کرد:  پروژه ی دیتا سنتر در استان کرمانشاه در حال اجرا یا انجام شده است که بعد خوزستان و بوشهر استان کرمانشاه قطب پتروشیمی کشور است که امید واریم دو پروژه ی پتروشیمی دیگر با همت رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی به بهره برداری  برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار