رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل گفت: وضعیت نابسامان هیئت‌های ورزشی به گونه‌ای است که حتی روسای هیئت‌ها، میلیونی از جیب خود هزینه می‌کنند اما امکان جبران آن از سوی ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها وجود ندارد.
کد خبر: ۳۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸ 21 May 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هادی صباغی در جلسه صبح امروز جمعی از هیئت‌های ورزشی با معاون وزیر ورزش در اردبیل اظهار کرد: هیئت شمشیربازی از سال 78 فعالیت خود را آغاز کرده و ما در این سال‌ها توانستیم جایگاه این هیئت را که در استان 46 و در کشور 21 بود به گونه‌ای ارتقا دهیم تا هیئت شمشیربازی سال گذشته به عنوان هیئت برتر استان و در کشور نیز در رتبه دوم قرار گیرد.

وی افزود: ما در این مدت توانسته‌ایم 17 مدال از مسابقات کشوری کسب کنیم و در لیگ برتر شمشیربازی کشور در دو اسلحه حاضر شده و توانسته‌ایم مقام سوم لیگ برتر شمشیربازی را به دست آوریم این در حالی است که در اسلحه اپه با تیم دانشگاه آزاد و استقلال تهران هم امتیاز شده و در جایگاه سوم قرار گرفتیم.

رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل بیمه ورزشکاران این رشته را 263 نفر و دعوت‌شدگان را به تیم ملی 27 نفر اعلام کرد و گفت: تنها هیئتی هستیم که در پنج شهرستان رشته شمشیربازی فعال است و یک مربی بین‌المللی، یک مربی درجه دو و 41 مربی درجه سه داریم و فعالیت‌مان نیز در این حوزه رو به جلو و مثبت است.

صباغی تصریح کرد: به رغم مشکلات متعدد که اکثر هیئت‌های ورزشی با آن روبه‌رو هستند ما این موفقیت‌‌ها را به دست آوردیم که از سال 90 شاهد کاهش اعتبارات در هیئت‌های ورزشی و فدراسیون‌ها هستیم که اکثر هیئت‌ها با بدهی‌های سنگین تا رقم 40 تا 50 میلیون تومان روبه‌رو هستند.

وی عمده مشکلات هیئت‌ها را مشکل مالی و نارسایی در اعزام تیم‌های ورزشی و نفرات دعوت شده به اردوهای تیم‌های ملی اعلام کرد و یادآور شد: ما امیدواریم در قیاس با استان‌های دارای اسپانسر مالی به استان‌های ضعیفی همچون اردبیل که هیئت‌های آنها در جذب اسپانسر نیز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند کمک بیشتری انجام شود.

رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل ادامه داد: بسیاری از روسای هیئت‌ها و حتی خود بنده نیز 8 میلیون تومان طلبکار هستم اما مبلغ واریزی به حدی نیست که بتوانیم طلب خودمان را برداریم.

صباغی کل بدهی هیئت ورزشی شمشیربازی را 30 میلیون تومان به حوزه‌های مختلف اعلام کرد و افزود: در جلسه فدراسیون شمشیربازی قرار شد 1.5 میلیارد تومان اعتبار به این فدراسیون اختصاص پیدا کند که سهم استان‌ها حدود 200 میلیون تومان بود اما تاکنون ریالی به حساب ما واریز نشده و اگر تجهیزات و امکاناتی نیز داده شده است در حد 2 تا 3 میلیون تومان بوده است.

وی بیان کرد: بازیکنانی که به تیم ملی دعوت می‌شدند پیش از این حقوق دریافت کرده و مشکلی در تامین هزینه ایاب و ذهاب نداشتند اما این حقوق نیز قطع شده و اکثر بازیکنان ما با مشکل تامین هزینه‌های ترددی روبه‌رو هستند.

رئیس هیئت شمشیربازی استان اردبیل ضعف جذب اسپانسر را به رغم حضور تیم شمشیربازی استان در لیگ برتر یادآور شد و گفت: ما حتی با 10 میلیون تومان جذب اسپانسر می‌توانیم در لیگ برتر تیمی مدعی باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صباغی در پایان سخنان خود ضرورت ساخت سالن‌های تخصصی را یادآور شد و عنوان کرد: ما در اجاره کردن سالن‌های ورزشی نیز با مشکلات و نارسایی‌های جدی روبه‌رو هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار