وزیر کشور درباره لایحه استانی شدن انتخابات گفت: ‌ما به عنوان دولت در خصوص کلیات طرح اولیه استانی شدن انتخابات ، نظر مخالف داشتیم اما اگر نظرات ما درکمیسیون ها اعمال شود می توانیم موافقت کنیم.
کد خبر: ۳۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵ 21 May 2015
تابناک فارس به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما: آقای رحمانی فضلی در ادامه پاسخ به سوال خبرنگاران در حاشیه برگزاری مجمع عمومی و فوق العاده خانه احزاب ، در پاسخ به سوالی در خصوص لغو دو سخنرانی آقای مطهری نماینده تهران در مجلس به دلیل فشارهای سیاسی و اقدام وزارت کشور برای جلوگیری از لغو سخنرانی ها تحت رفتارهای غیر قانونی گفت: ما باید به عنوان رسانه و حزب ، کارمان دفاع از حقیقت باشد اگر حقیقت یابی و دفاع از حقیقت مد نظر ما باشد می توانیم پایگاه اجتماعی مناسبی برای اعتماد مردم داشته باشیم.
وی گفت:‌ خبری که شما گفتید خود آقای مطهری در خصوص آن مصاحبه کردند و گفتند اساسا قرار نبود من در چهارمحال سخنرانی داشته باشم تا آن را لغو کنم یعنی آقای مطهری اصل سخنرانی را تکذیب کردند البته از ایشان دعوت کرده بودند ولی وی نپذیرفت و در مورد قم هم تعدادی ازدانشجویان تقاضایی از ایشان کرده بودند اما رئیس دانشگاه مصلحت ندانسته بود که این سخنرانی انجام شود و اصلا بحث لغو در کار نبوده است.
وی تاکید کرد : ‌اعلام این خبرها و تیترها و فضا سازی، خلاف حقیقت بود .
وزیر کشور در ادامه گفت: بنده از سوی شورای عالی امنیت ملی مسئول تحقیقات حادثه شیراز بودم و فرماندار جهرم هیچ نقشی در مسیر تحقیقات نداشت برای اینکه اصلا حوزه فعالیت ایشان نبود چرا که این حادثه در شیراز اتفاق افتاده بود و ربطی به فرماندار جهرم نداشت.
رحمانی فضلی درپاسخ به سوالی در خصوص نقش حاکمیت در خانه احزاب گفت: دولت، ‌وزارت کشور و قوه قضاییه جایگاه نظارتی دارند البته قوه قضاییه جایگاه رسیدگی هم دارد و اگر خانه احزاب یا هر حزب و فعال سیاسی دیگری در مسیر فعالیت های خود ،‌قانون را در نظر نگیرد و اقداماتی انجام دهد که خلاف قانون و مصالح و منافع کشور باشد، این کار قوه قضاییه است که به آن رسیدگی کند و وظیفه وزارت کشور هم نظارت است و تذکرات لازم .
وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص مجوز این وزارتخانه در مورد سخنرانی ها گفت:‌ ما دو نوع مجوز برای سخنرانی داریم یکی داخل دانشگاه و دیگری خارج از آن و درمورد دانشگاهها هر اجتماع و سخنرانی مجوز شورای فرهنگی دانشگاه را نیز می خواهد.
وی افزود: در این موارد متولی امنیت سخنرانی ها کاملا با دانشگاه است و وزارت کشور و نیروی انتظامی حق دخالت و ورود به دانشگاه را ندارند و کار خوبی هم هست.
رحمانی فضلی گفت: ‌اما سخنرانی در بیرون دانشگاه و هر تجمعی نیاز به مجوز وزارت کشور است و هر سخنرانی و اجتماعی که مجوز آن را وزارت کشور برای بیرون از دانشگاهها بدهد هم ضمانت و هم تعهد دارد که از آن سخنرانی حمایت کند تا به خوبی برگزار شود.
وزیر کشور گفت:‌ بعضی مواقع تشخیص داده شود که سخنرانی انجام نشود و این موضوع را پیش از سخنرانی حتما به سخنران و افرادی که سخنران را دعوت کرده اند خبر می دهیم .
وی گفت:‌ مطمئن باشید وزارت کشور برای سخنرانی هایی که مجوز می دهد تحت تاثیر هیچ فشاری قرار نخواهد گرفت .
وی در پاسخ به سوالی که آیا شما قرار است به معاونت پارلمانی رئیس جمهور بروید و آقای انصاری به وزارت کشور بیاید گفت:‌ در این زمینه آقای نوبخت توضیح داده اند.
رحمانی فضلی در خصوص طرح فعالیت احزاب نیز گفت:‌ ما پیش نویس لایحه ای را به دولت دادیم اما طرح مجلس در این زمینه جلو افتاد و نظرات دولت هم تا جایی که امکان داشته باشد اعمال می شود.
وزیر کشور همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص لایحه استانی شدن انتخابات گفت:‌ما به عنوان دولت در خصوص کلیات طرح اولیه استانی شدن انتخابات ، نظر مخالف داشتیم اما گفتیم اگر نظرات ما د رکمیسیون ها اعمال شود می توانیم موافقت کنیم.
وی گفت:‌ در مسیر کار هم معاونت حقوقی مجلس و هم وزارت کشور حضوری فعال داشتند و نظرات ما تا حدودی اعمال شد.
رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه شما مسئول رسیدگی به پرونده شاندیز هستید در حال حاضر این پرونده در چه مرحله ای است گفت:‌ ما برای همه دستگاههای مرتبط با موضوع که مدعی هستند تخلفاتی صورت گرفته و باید تاملاتی بشود و اصلاحاتی صورت بگیرد اعم از شهرسازی ،‌قوه قضاییه‌،شهرداری ها، بانکها،‌ جلسات متعددی تشکیل دادیم و نهایتا کمیته ای تشکیل شده است که این کمیته همه موارد نقص را مشخص و آن را به صاحبان پروژه اعلام می کند و از آنها توقع و انتظار داریم همه نواقص را مطابق با قانون رفع کنند.
وی گفت: ‌اگر همراهی شود و همه نواقص مطابق با قانون و ادعایی که دستگاههای مربوط می کنند در چارچوب قانون حل شود به حل این پرونده کمک خواهد شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار