کد خبر: ۳۷۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵ 13 February 2017
به گزارش تابناک یزد، مدتی پیش با حضور در یکی از مدارس اردکان حضور دختری کوتاه‌قد اما تند و چابک نظر ما را به خود  جلب کرد و تصمیم گرفتیم تا با او مصاحبه‌ای داشته باشیم و علت این تفاوت را از زبان خود او بشنویم.

این دختر 16 ساله اردکانی در رابطه با تفاوتش با همسالانش گفت: من در سن یک‌سالگی براثر بیماری تشنج کردم و به گفته‌ی پدر و مادرم عدم تسریع در رگ گیری باعث شد تا حال من بدتر شود و این تشنج بر هورمون رشد من تأثیر گذاشته و رشد قدی من متوقف شد.

مرضیه پورشاه محمدی درحالی‌که اشک می‌ریخت ادامه صحبت را به پدرش واگذار کرد، محمد پورشاه محمدی ادامه داد: مرضیه تک‌فرزند این خانواده است و بعد از مشکلی که برایش ایجاد شد، کار من و مادرش گریه بود و تمام پزشکان یزد و تهران را برای درمان او زیر پا گذاشتیم اما در آخر نتیجه‌ای نداشت و به ما گفتند که فرزندمان ازلحاظ قدی رشد نخواهد کرد.

پدر این بانوی اردکانی درحالی‌که دستان فرزندش را در دستانش می‌فشرد افزود: هیچ‌گاه نگذاشتم که دخترم احساس کمبودی کند و یا این‌که خانه‌نشین باشد، همیشه سعی‌ام به راین بوده است که او را اجتماعی بار بیاورم و موفق هم شدم.

وی گفت: مغازه تابلو فرش کوچکی دارم که دخترم مسئول تحویل و فروش و سرپودزنی و ثبت مواد اولیه است و در مواقعی که نیستم کل کار مغازه را دخترم به‌تنهایی انجام می‌دهد و من از خدا به خاطر داشتن چنین دختر صالح و باهوشی سپاسگزارم.

این دختر متفاوت اردکانی ادامه داد: تقدیر من این بود که کوتاه‌قد بمانم اما با همین تفاوتم توانستم بسیاری از کارها را انجام دهم. مدتی با گروه آوای کویر همکاری داشته و مجری بودم و در کنار مجریان کشوری همچون خاله آهو و علی ابراهیمی هنرنمایی کردم.

مرضیه پورشاه محمدی گفت: در گلیم‌بافی، فرش و تابلو فرش مهارت دارم و به هنرجویان آموزش می‌دهم وسعی‌ام بر این است تا با تحصیل در رشته‌ی کامپیوتر آینده خوبی را برای خود رقم بزنم و برای جامعه فردی مفید باشم.

وی در خصوص نگاه مردم در جامعه به خودش گفت: اصولاً وقتی در بیرون از منزل هستم نگاه‌های خاصی به من می‌شود و برای مردم جالب هستم اما برای افرادی که من را می‌شناسند عادی هستم و عکس‌العمل خاصی نسبت به من نشان نمی‌دهند.

دختر کوتاه‌قد اردکانی در پایان از زحمات پدر و مادرش تشکر کرد و از همه‌ی خانواده‌هایی که فردی معلول دارند درخواست کرد تا این معلولان را اجتماعی بزرگ کنند، تا نگاه مدم به این دسته از افراد عوض شود.

اردکان گویا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار