در این تازه های پلیسی باز هم شاهد ساده لوحی منجر به کلاهبرداری هستیم و همچنین متلاشی شدن باند سارقان مسلح و دستگیری سرکرده باند به لطف دیگر اشرار!همچنین کشف یک جای 194 کیلوگرم مواد مخدر و شکی که به خواهرکشی منجر شد...
کد خبر: ۳۸۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ 23 May 2015

تابناک فارس:

متلاشی شدن باند سرقت مسلحانه

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در پی چند ماه شرارت باند سارقان مسلح در شهرستان کازرون به‌ویژه در بخش چنارشاهیجان که در پیشینه خودراه‌بندی‌ها و سرقت‌های مسلحانه، تجاوز به عنف و شرارت داشتند،موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار شورای تأمین و همچنین مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از تحقیقات گسترده و کنترل‌های نامحسوس با هماهنگی دستگاه قضائی، پنج نفر از این متهمان را در عملیات ضربتی دستگیر و برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی انتقال دادند.

این مقام ارشد انتظامی بابیان اینکه از دستگیرشدگان مقادیری تجهیزات استفاده‌شده در سرقت مسلحانه کشف شد ادامه داد: سارقان در بازجویی‌های فنی انجام‌شده با توجه به شواهد موجود چاره‌ای جز اعتراف نداشتند و به چند سرقت مسلحانه و به عنف با همدستی سرکرده باند با هویت «م - س» در استان‌های فارس، هرمزگان، بوشهر اعتراف کردند که پس از تکمیل پرونده و سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و تلاش برای دستگیری سرکرده باند ادامه داشت.

سردار گودرزی تصریح کرد: با بررسی جزئیات و مدارک به‌جامانده از صحنه قتل فروشنده دوره‌گردی که در اواخر فروردین امسال دریکی از روستاهای اطراف کازرون رخ‌داده بود مشخص شد قتل توسط شرور «م – س» صورت گرفته که با توجه به حساسیت موضوع مأموران پلیس آگاهی کازرون از حضور این شرور مسلح در شهر قائمیه مطلع و برای دستگیری وی به محل موردنظر عزیمت کردند.

فرمانده انتظامی فارس خاطرنشان کرد: مأموران در حال اعزام به مأموریت بودند که خبر رسید فرد موردنظر در شهر قائمیه توسط افرادی ناشناس مورد اصابت گلوله قرارگرفته و به درمانگاه شهر قائمیه انتقال داده‌شده است.

شکی که به خواهرکشی ختم شد

کارآگاهان جنایی پس از آنکه از قتل زنی جوان به نام منصوره مطلع شدند، به محل حادثه رفتند و مشاهده کردند این زن با سلاح گرم از پا درآمده است.

بررسی‌های مقدماتی نشان داد انگیزه‌ای خاص برای کشتن این زن وجود نداشته و او به احتمال زیاد توسط فردی آشنا قربانی اختلافات شخصی شده است. جسد در وهله اول به پزشکی‌قانونی فرستاده شد و متخصصان، مرگ منصوره به علت اصابت گلوله را تأیید کردند.

سپس اعضای خانواده و اطرافیان زن جوان تحت بازجویی قرار گرفتند. افسران جنایی در این مرحله از تحقیقات، به برادر مقتول به نام مراد ظنین شدند و احتمال دادند او از اسرار قتل خواهرش آگاه باشد. آنچه که این احتمال را قوت می‌بخشید، کشف سرنخ‌هایی بود که بر اختلاف منصوره با مراد دلالت داشت.

به‌این‌ترتیب، بازجویی از این مظنون ادامه یافت تا اینکه او سرانجام به ارتکاب جنایت اقرار کرد.

مراد در اعترافاتش گفت: «از مدتی قبل به رفتارهای منصوره شک کرده بودم و تصور می‌کردم او با فردی غریبه رابطه دارد. این موضوع من را به‌شدت آزار می‌داد و همین باعث شد چندبار با خواهرم دعوا کنم و به او تذکر بدهم تا رفتارهایش را اصلاح کند، اما منصوره به حرف‌های من اعتنایی نداشت. دیگر تحمل آن وضعیت برایم غیرممکن بود. او آبروی خانواده ما را به‌خطر انداخته بود و چاره‌ای وجود نداشت جز اینکه از او انتقام بگیرم. به همین سبب نقشه قتل او را طراحی کردم».

متهم در ادامه به کارآگاهان گفت: «روز حادثه با خواهرم سر همان موضوع صحبت کردم و کار به مجادله کشید. به‌شدت عصبانی شده و کنترل خودم را از دست داده بودم. به همین دلیل با سلاح گلوله‌ای به او شلیک کردم و وی را کشتم».

مراد اکنون در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات از او برای روشن‌شدن زوایای دیگر پرونده همچنان ادامه دارد.

باز هم کشته در جاده های فارس

رئیس پلیس راه شمال استان فارس گفت: در حادثه رانندگی در محور فسا – شيراز برخورد پژو 405 با موتور سیکلت موجب فوت راکب موتورسیکلت شد.

سرهنگ سیروسی افزود: علت این سانحه بی توجهی راننده پژو 405 به جلو بوده است.

کلاه برداری که با اینترنت حساب ساده لوحان را خالی می کرد

رئیس پلیس فتا استان فارس در این زمینه گفت ، درپی اعلام شكایت چند شهروند شیرازی مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنها ، موضوع به صورت ویژه در دستور كار قرار گرفت.
سرهنگ "سید موسی حسینی" با بیان اینكه مأموران در بررسی های انجام شده دریافتند كه همه کلاهبردای ها به یک روش صورت گرفته است، افزود: در این راستا یك نفر متهم شناسایی و دستگیر شد.
وی ادامه داد: متهم در تحقیقات به جرم ارتكابی اقرار و اعلام كرد در کنار خودپرداز بانک ها پرسه می زدم و با دیدن افراد کم سواد و ساده لوح ، با نیت کمک کردن ، مشخصات کارت بانكی آنها را برداشته و با فعال کردن رمز دوم حسابشان از طریق اینترنت کل موجودیشان را خالی می کردم.
سرهنگ حسینی در این باره گفت : شهروندان در هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز بانک ها باید تراکنش های بانكی خود را شخصا" انجام داده و از اعتماد بی جا به افراد اجتناب نمایند.

باز هم کشف مواد مخدر؛این بار 194 کیلو

194 کیلوگرم تریاک در استان فارس کشف شد .
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: این مقدار مواد مخدر امروز در بازرسی از دو دستگاه خودرو پژو 405 که در منزلی در شهرستان داراب پارک شده بود کشف شد.
سردار احمد علی گودرزی افزود: در این رابطه یک نفر که در منزل حضور داشت، دستگیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار