یحیی پاسدار درگفتگو با تابناک:
رئیس دانشکده بهداشت کرمانشاه گفت: با توجه به تفاوت در سیستم دستگاه گوارش انسان ها بدن هر فردی در مصرف مواد غذایی اثر یکسانی ندارد.
کد خبر: ۳۸۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 27 February 2017
یحیی پاسدار در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت:  مصرف سرانه شیر و لبنیات در استان کرمانشاه کم است و والدین به شایعات در باره تهیه شیر و لبنیات دیگر توجه نکنند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه مصرف لبنیات برای تامین کلسیم  استخوان ها لازم است، ادامه داد: با کاهش مصرف شیر در آینده شاهد پوکی استخوان در افراد خواهیم بود.
پاسدار تصریح کرد:  در دین به ما در باره ی آداب غذا خوردن سفارش فراوان شده است چرا که عدم توجه به تغذیه سالم و تغییر الگوی غذایی ابتلا به سکته قلبی را افزایش می دهد.

وی افزود:  سن  ابتلا به بیماری ها در کشور ما کاهش یافته است که بار تجمعی دارد و آداب تغذیه نامناسب حتی بعد از سکته قلبی هم تاثیر گذار است و انتخاب مواد غذایی مناسب و توجه به استفاده از نمک ، روغن و... در پخت غذا ضروری است.
ا
ین متخصص تغذیه و رژیم درمانی  مصرف گوشت سفید را بهتر از گوشت قرمز دانست و گفت:  گوشت قرمز ۱۰تا ۲۵ درصد چربی دارد که ارزش غذایی ماهی در ارتباط با سلامت افراد بالاتر است.

وی متذکر شد:  خانواده ها باید  دو یا سه بار درهفته مصرف ماهی را در سبد غذایی خود قرار دهند و  سرانه مصرف  ماهی در ایران ۸/۴۰ درصد و کمتر از سرانه مصرف جهانی که۱۸درصد است، می باشد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد : به جای اینکه پول را صرف درمان کنیم  پول را برای سلامتی هزینه کنیم  در دو سال گذشته با مطالعه دانشگاه علوم پزشکی استان و هزینه ۴۰ میلیون تومان  در بین ۱۵۰ نفر از زنان منطقه دولت آباد و شهرک امام  کاهش وزن آنان در یک سال را مقایسه کردیم.

پاسدار تشریح کرد:  آگر این اقدام و پژوهش در جهت کاهش وزن آنان انجام نمی شد با هزینه ای نزدیک به هشتادمیلیون تومان باید صرف درمان بیماری های قلبی عروقی در کرمانشاه می شد.
 
وی در  خاتمه اضافه کرد:  برای اصلاح الگوی مصرف و تغذیه توسط معلمان باید با آموزش به دانش آموزان   انتقال داده شود چرا که  معلم ها  الگوی مناسبی برای هدایت آنان به سمت استفاده از تغذیه مناسب هستند.
گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار