معاون عمرانی استاندار یزد:
معاون عمرانی استاندار یزد با اشاره به اهمیت انتقال بحث کم آبی به مردم استان یزد گفت: بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان برای انتقال آب به استان بودجه نیاز است.
کد خبر: ۳۸۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ 24 May 2015
به گزارش تابناک یزد، محمد‌رضا سید‌حسینی در جشن بزرگ روابط‌عمومی‌های استان یزد با بیان اینکه مبحث اصلی استان یزد بحث انتقال آب به استان است، اظهار داشت: با خریداری بیش از 40 کیلومتر لوله برای بیش از 14 کیلومتر مسیر خط انتقال آب به استان، عملیات اجرایی احداث خط انتقال آب آغاز شده است.

معاون عمرانی استاندار یزد با اشاره به اهمیت پروژه انتقال آب به استان گفت: بیش از یک هزار و 800 میلیارد تومان به عنوان هزینه اولیه طرح از سوی مشاور اجرایی برای این پروژه هزینه برآورد شده است.

سید حسینی احداث خط انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد، با بیش از 13 هزار میلیارد تومان را از دیگر طرح‌های در دستور کار این معاونت عنوان کرد.

وی با اشاره به تأمین آب مصارف صنعتی در پروژه انتقال آب از خلیج فارس، استفاده از پساب‌های شهرستان‌های مختلف استان یزد را دیگر برنامه‌های در دست اجرای استانداری یزد دانست.

معاون هماهنگی استاندار یزد با بیان این مطلب که علی‌رغم بارندگی‌های اخیر، هنوز میزان بارندگی نسبت به سال‌های گذشته کاهش فراوانی داشته است، به افت 40 سانتی‌متری آب‌های زیرزمینی استان یزد اشاره و تصریح کرد: از مجموع منابع استان بیش از 90 درصد صرف کشاورزی، 5 درصد صرف فعالیت‌های صنعتی و  مابقی آن در مصارف شرب و بهداشتی مصرف می‌شود.

سید حسینی گفت: روابط‌عمومی‌ها می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های صحیح نسبت به ترویج فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب و بالابردن حساسیت کم آبی در استان اقدام کنند.

معاون عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه در تابستان مصرف سرانه آب در استان از 180 لیتر به 360 لیتر افزایش می‌یابد، اظهار داشت: حساسیت موضوع کم آبی و انتقال آن به جامعه بسیار مهم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مصرف آب در مدارس و دانشگاه‌ها انجام می‌شود، گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران استان باید بیش از پیش بحث کم آبی را مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: در بهترین شرایط اجرایی و کاری استان، خط انتقال آب به استان یزد در 5 سال آینده به اتمام می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار