با هدف تحکیم بنیان خانواده
مسؤول فرهنگسرای شهرداری شهر اقبالیه گفت: در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها کارگاه‌های تخصصی تحکیم خانواده ویژه بانوان در فرهنگسرای شهرداری این شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۸۶۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 01 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، سکینه اسماعیل‌زاده مقدم در کارگاه تخصصی آموزش خانواده که ظهر امروز با حضور جمع گسترده‌ای از بانوان شهر اقبالیه در سالن فرهنگسرای شهرداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها کارگاه‌های تخصصی تحکیم خانواده ویژه بانوان در فرهنگسرای شهرداری شهر اقبالیه برگزار می‌شود.

وی افزود: خانواده یکی از نهادهای بنیادی و سازنده اجتماعات بشری است و نقش بسزایی در رشد و تربیت افراد جامعه و توسعه و تقویت ارزش‌های والای انسانی دارد.

مسؤول فرهنگسرای شهرداری شهر اقبالیه با بیان اینکه امروز در جوامعی که به سمت صنعتی شدن در حرکت هستند تحولات عمیقی در این جوامع رخ داده است، ادامه داد: در جوامع صنعتی زندگی به صورت مکانیکی و ماشینی تبدیل شده و به دلیل گوناگونی در سلیقه‌ها، ارزش‌ها و اختلاف نظرها، روابط اعضای خانواده روز به روز مادی‌تر، خشک‌تر و عواطف انسانی کم‌رنگ‌تر شده و خانواده‌ها از حالت سنتی به خانواده‌های هسته‌ای و کوچک تبدیل شده‌‌ است.

اسماعیل‌زاده مقدم تصریح کرد: تبیین حجاب و عفاف از نگاه روانشناسی و عقلی از دیگر موضوعات مورد بحث شده است که از نگاه اسلام و عقل سلیم به آن نگاه شده و در این کارگاه مورد بررسی قرار گرفته است.

وی به نقش آموزش در تحکیم خانواده، پر کردن خلأ آموزش و بازآموزی مفاهیم و ارزش‌های اجتماعی در جامعه و توجه جدی به نقش والدین به عنوان اساس و بنیاد خانواده سالم تأکید کرد.

مسؤول فرهنگسرای شهرداری شهر اقبالیه یادآور شد: آموزش یکی از محورهای پیشگیری از چالش‌ها و تهدیدات اجتماعی است که باید با برنامه‌ریزی در مسیر تحکیم خانواده و ارتقا سطح تعالی آن اقدام کرد.

اسماعیل‌زاده مقدم مطرح کرد: خلأ آموزشی در مهارت‌های زندگی از مهم‌ترین مشکلات در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است که باید بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در سطوح مختلف این خلأ را پر کنیم.

وی با تأکید بر پایه‌گذاری سبک زندگی بر اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: محبت، مهربانی و عطوفت یکی از عوامل تحکیم خانواده است و خداوند دو انسان برجسته این عالم را خلق کرده برای اینکه یکدیگر را به آرامش برسانند و بین آن‌ها محبت، علاقه و عطوفت ایجاد شود.

مسؤول فرهنگسرای شهرداری شهر اقبالیه خوش رفتاری افراد در خانواده را هم یکی از عوامل تحکیم خانواده برشمرد و عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «وعاشروهن بالمعروف» یعنی افراد باید نسبت به هم به نیکی رفتار کنند و به گفته امام صادق‌(ع) مرد در اداره خانواده به سه خصلت خوش رفتاری، گشاده دستی سنجیده و غیرت نیاز دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار