کد خبر: ۳۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴ 09 February 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مصطفی عباسی بعد از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این زمینه زیرساخت‌هایی طرح و سرورهای مربوطه از شهرداری به مکان راهنمایی و رانندگی شیراز منتقل‌ شده است و در این مورد اطلاع‌رسانی تکمیلی صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با تأکید فرمانده انتظامی فارس، برای روان‌سازی ترافیک و جلوگیری از تخلفات رانندگی، در اسفند ماه سال جاری طرح ویژه گروه ضربت در این استان اجرا خواهد شد.

رئیس پلیس راهور فارس خاطرنشان کرد: افزایش 60 درصدی برخورد با تخلفات رانندگی زمینه‌ساز بهبود وضعیت رانندگی و کاهش آمار تلفات و مجروحان در 10 ماه امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل در این استان شده است.

وی بیان کرد: طبق آمار پزشکی قانونی در زمان مورد اشاره در حوادث رانندگی این استان 50 نفر کمتر از سال پیش جان خود را از دست ‌داده‌اند که این موفقیت حاصل تلاش دستگاه‌های ذی‌ربط و نیز آموزش رانندگان خودروها و همکاری ویژه مردم بوده است.

عباسی با اشاره به اینکه بیشتر تلفات رانندگی مربوط به موتورسواران است، افزود: 65 تا 70 درصد از کشتگان حوادث موتورسیکلتی به دلیل عدم استفاده از کلاه ایمنی هنگام حرکت با این وسیله نقلیه جان‌ باختند.

وی اضافه کرد: در 10 ماه گذشته 38 هزار خودرو و 34 هزار و 900 موتورسیکلت حادثه‌ساز و متخلف در فارس توقیف ‌شده است.

رئیس پلیس راهور فارس یکی از دلایل افزایش ترافیک در سطح شیراز را نبود قوانین بازدارنده کافی و خلأهای قانونی دانست و خاطرنشان کرد: عدم ممنوعیت ورود وانت و کامیونت‌ها به درون شهر، استفاده از خانه‌های شخصی برای مطب‌های پزشکی و نیز افزایش خودروهای تک‌سرنشین در زمره مسائلی است که به افزایش ترافیک در شیراز دامن می‌زند.

وی در این گفت‌وگو بر توسعه حمل‌ و نقل عمومی و برقراری خطوط ویژه اتوبوس درون‌شهری تأکید کرد و افزود: باید هماهنگی و انسجام بیشتری بین مدیران ترافیک شهری شیراز به وجود آید.

عباسی همچنین با اشاره به اینکه امسال در روز 22 بهمن مسیر راهپیمایی در شهر شیراز از میدان شهدا (شهرداری) آغاز می‌شود و با گذشتن از خیابان کریم‌خان زند شرقی، میدان امام حسین(ع)، پل باغ صفا، بلوار آزادی و میدان آزادی (فلکه گاز) خواهد بود، تأکید کرد: در تمام فرعی‌های منشعب از این خیابان‌ها از ساعت 23 در 21 بهمن‌ ماه پاک‌سازی معابر انجام می‌گیرد و از ساعت هفت صبح 22 بهمن در مسیرهای راهپیمایی تردد و توقف خودروها ممنوع است.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931120001387#sthash.yrQZFF3m.dpuf
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار