رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان با تأکید بر آگاهسازی عمومی بر پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: برابر آمارها بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال کودکان و نوجوانان هستند.
کد خبر: ۳۸۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 05 March 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ سرگرد "محمدباقر محمودی "  اظهار داشت: برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل نادرست موجب شده است تا روزهای پایانی سال به روزهای نگرانی و اظطراب خانواده تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال  را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهدند گفت: خانواده ها باید خطرات استفاده از مواد محترقه و آتش زا را به فرزندان گوشزد کنند.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان ایلام به مبحث قانون خرید و فروش مواد محترقه اشاره کرد و یادآور شد: به استناد قانون مجازات اسلامي هرگونه قاچاق، خريد و فروش و ... مواد منفجره و محترقه بطور غير مجاز جرم محسوب و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم مي شود.

وی گفت:برابرماده 618 قانون مجازات اسلامي هرکسي با هياهو، جنجال ، حرکات غير متعارف يا با تعرض با افراد، مخل نظم و آرامش عمومي گردد و يا مردم را از فعاليت باز دارد، به حبس از سه ماه تا يک سال و 74 ضربه شلاق محکوم مي شود.
 
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان ایلام در پایان چند توصیه برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال ارائه کرد.

از نگهداري مواد محترقه، تهيه و ساخت وسايل آتش بازي دستي توسط فرزندان تان اکيدا خودداري کرده و نظارت بر موضوع را جدي بگيريد.

مـراقب رفتـارهاي خطـرناک و نـاهنجار افـراد بوده و در صورت لزوم مراتب را به واحدهاي گشت نيروي انتظامي و يا پليس 110 اطلاع دهيد.
 
از برپايي آتش در معابر باريک و در نزديکي پست هاي برق يا ايستگاه هاي تقليل فشار گاز و پارکينگ هاي عمومي خودداري کنيد.

با توجه به اينکه دانش آموزان بيشتر ين فعاليت را دراين قبيل مراسمات دارند لازم است که در مدارس تذکرات ايمني به آنها گوش زد شود./م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار