عضو شورای اسلامی اقبالیه:
عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه گفت: درختکاری فرهنگی ارزشمند و ماندگار است که باید آن را از کودکی به فرزندان خود بیاموزیم چراکه فرهنگ درختکاری ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد.
کد خبر: ۳۸۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶ 06 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه قدیانلو در مراسم درختکاری که همزمان با فرارسیدن پانزدهم اسفند ماه روز درخت‌کاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ظهر امروز با حضور جمع گسترده‌ای از بانوان سوادآموز فرهنگسرای شهرداری شهر اقبالیه که در فضای سبز شهرداری این شهر برگزار شد، با بیان اینکه کاشت درخت گامی اثربخش جهت حفاظت از محیط‌زیست است، اظهار داشت: درختکاری فرهنگی ارزشمند و ماندگار بوده که باید آن را از کودکی به فرزندان خود بیاموزیم چراکه فرهنگ درختکاری ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) که فرمودند شکستن هر شاخه درخت همانند شکستن بال فرشتگان است، افزود: در دین مبین اسلام تأکیدات فراوانی در این خصوص بیان شده به‌گونه‌ای که هر فردی مبادرت به کاشتن درختی کند تا زمانی که آن درخت، سایه و میوه‌اش وجود دارد برای آن فرد حسنه محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه ادامه داد: اکنون در شرایطی زندگی می‌کنیم که اگر به فضای سبز توجه نداشته باشیم، به حیات و زیست جامعه ضربه بسیار بزرگ و مهلکی وارد می‌شود.

قدیانلو تصریح کرد: درختکاری فرهنگی ارزشمند و ماندگار است که باید آن را از کودکی به فرزندان خود بیاموزیم چراکه فرهنگ درختکاری ارتباط مستقیمی با سلامت جامعه دارد.

وی با بیان اینکه وجود هر درخت موجب پاکی هوا، زیبایی محیط و آرامش خاطر افراد می‌شود، خاطرنشان کرد: درختان افزون بر پاکی هوا، در پایداری و تقویت خاک و همچنین حفظ آن در برابر عوارضی همانند سیل و تأمین نیازهای غذایی موجودات، نقش بسیار مهمی دارند.

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه یادآور شد: فضای سبز عاملی برای کاهش تنش‌های روانی است و می‌تواند تأثیر بسیاری در کاهش اثر آلاینده‌های محیطی داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار