رئیس دانشکده بهداشت کرمانشاه با اشاره به اینکه تغذیه سالم یکی از پایه های زندگی سالم است، افزود: چهل و هفت درصد بیماری ها به نوعی با با تغذیه در ارتباط است که در سال۲۰۲۰، پنچاه و هفت درصد بیماری ها با تغذیه سالم یا ناسالم درارتباط خواهد بود.
کد خبر: ۳۹۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 08 March 2017
به گزارش خبرنگار تابناک از کرمانشاه، امروز یحیی پاسدار به همایش روز جهانی رژیم درمانگر همزمان در سراسر کشور در جمع مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و دانشجویان در آمفی تئاتر بیمارستان طالقانی، اظهار داشت:  اهمیت تغذیه به این دلیل مهم است که این وضعیت از همان ابتدا ی روز تا آخرشب  ما را در انتخاب تغذیه سالم یا ناسالم، درگیر می کند.

وی ادامه داد:  امروزه ارتباط چاقی و بیماری های قلبی و عروقی آشکار شده که همچنین ارتباط بیماری نیز با تغذیه سالم محرز شده و ما با آگاهی به قشرهای مختلف جامعه می توانیم در سلامت جامعه اثر گذار باشیم.

رئیس دانشکده بهداشت با بیان اینکه هشتم مارس را به عنوان روز جهانی تغذیه و رژیم درمانگر نام گذاری کرده اند که این عنوان در سال ۲۰۰۲  در دنیا مطرح  ودر کشور ما در همه ی دانشگاه ها و معاونت های  درمان روند خوبی در پیش گرفته است.

 پاسدار گفت: رشته تغذیه و رژیم درمانگردرکنار در مان های بزرگی که متخصصان انجام می هند کمک کوچکی می کند اما در دانشگاه علوم پزشک کرمانشاه و بیمارستان ها جای درمان تغذیه آکادمیک خالی است.

وی بیان کرد: ما جزو پنجمین استانی هستیم که با حضور وزیر بهداشت دانشکده تغذیه را تا قبل از پایان سال افتتاح خواهیم کرد و نیروهای مورد نیاز را تربیت برای کار در این زمینه تربیت می کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشنهاد می کنم تغذیه  و رژیم درمانگر  در بیمارستان ها ی امام خمینی و امام رضا(ع) به صآورت پایلوت اجرا کنیم، تشریح کرد:  دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستام دکتر شریعتی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز بیمارستان قائم این طرح را اجرا کردند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت:  ما نیز برای اجرای طرح با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مکاتبه کرده که این کار را به صورت پایلوت دردوبخش که با متابولیسم سروکار دارند، انجام شود و سپس همه ی بخش ها ی بیمارستان را حمایت خواهیم کرد.

وی  با بیان اینکه از نظر فعالیت علمی انجمن تغذیه ما دیر اما خوب به کار خود شروع کرد، عنوان کرد: نباید اجرای این طرح در دانشگاه علوم پزشکی  به تعویق بیفتد چراکه در خارج از کشور متابولیسم بیمار سنجیده و بر اساس آن رژیم غذایی برای هر بیمار  تنظیم می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار