سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از کشتار بیش از 174 هزار راس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های استان کرمانشاه طی 11 ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۳۹۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 08 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، دکتر مهدی ظفری پور سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه اظهار داشت: طی 11 ماهه امسال 141هزار و 547 راس دام سبک در کشتارگاه های استان کرمانشاه کشتار شده اند.

وی تعداد کشتار دام سنگین در کشتارگاه های استان طی این مدت را 32 هزار و 972 راس اعلام کرد و افزود: طی مدت مذکور بالغ بر 111 تن و 612 کیلوگرم فرآورده های خام ناسالم از کشتارگاه های استان ضبط و از چرخه مصرف خارج شد.

به گفته این مقام مسئول، طی 11 ماهه سال جاری همچنین 6 میلیون و 338 هزار و 781 قطعه طیور نیز در کشتارگاه های استان کشتار شده اند و تعداد 35 هزار و 540 قطعه لاشه طیور نیز از این کشتارگاه ها ضبط و امحاء شده است.

دکتر ظفری پور بیان داشت: طی این مدت 83 پروانه تاسیس اماکن دامی و صنایع وابسته به دام و 223 پروانه بهره برداری اماکن دامی و صنایع وابسته به دام در استان صادر شده است.

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره بر نظارت های مستمر و بدون وقفه کارشناسان دامپزشکی بر روند کشتار، به شهروندان توصیه کرد که گوشت و مرغ مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظر دامپزشکی تهیه کرده و از خرید کشتار غیرمجاز جدا خوددداری کنند.

وی همچنین با اعلام شماره تماس 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 به عنوان پل ارتباطی با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان، از شهروندان خواست تا موارد تخلف، نظرات و پیشنهادات خود را از این طریق اعلام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار