مدیرکل طرح های جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: تاسیس خانه های جوان در سطح کشور نشان از علاقه وافر دولت یازدهم به جوانان دارد.
کد خبر: ۳۹۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲ 09 March 2017
به گزارش تابناک : محسن طلایی روز پنجشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان اظهار کرد: اقدام مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در تاسیس خانه های جوان، نخستین قدم برای آشتی با جوانان بود و نشان داد مسئله جوانان برای دولت اهمیت ویژه ای دارد.
وی بیان کرد: پیگیری و اجرای طرح های فراغتی، اشتغال، ایده آفرینی و گردشگری از انتظارات دولت از خانه های جوان است.
طلایی در ادامه با بیان اینکه خانه های جوان قرار نیست به طور کامل دولتی باشند گفت: این مکان ها فضایی امن و راحت برای جوانان در راستای رشد و پیشرفت فعالیت های اجتماعی آنان ایجاد می کند. 
وی افزود: جوانان باید در این مراکز ضمن برگزاری دوره های آموزشی، تجربه باهم کار کردن، طراحی و ایده آفرینی را به خوبی فرا بگیرند.
وی با بیان اینکه مدارس و دانشگاه ها در آموزش مهارتی جوانان ضعف دارند گفت: انجام مهارت های زندگی، فعالیت های جمعی و مهارت های اجتماعی از اهداف اصلی خانه های جوان است.
** مهار آسیب های اجتماعی نیازمند مشارکت عمومی و نیروهای مردمی است
مدیرکل طرح های جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه اظهار کرد: امروزه مهار آسیب های اجتماعی نیازمند مشارکت عمومی است و آسیب های اجتماعی فقط با فعالیت های دولتی و بودجه های دولتی مهار شدنی نیست بلکه نیاز به نیروی مردمی و جوانان داریم.
طلایی اضافه کرد: با ساماندهی جوانان و ایجاد بسترهای هدفمند برای آنها در قالب سمن ها و در چارچوب خانه های جوان می توانیم بسیاری از آسیب های اجتماعی را مهار کنیم.
وی بیان کرد: جوانان نقش بسیار مهمی در توسعه عرصه های مختلف کشور دارند و زمانی می توانیم به آینده کشور مطمئن باشیم که جوانان نقش اول را در کار و اداره امور داشته باشند.
** فعالیت های امور جوانان همدان باید چندین برابر باشد
طلایی با تاکید بر اینکه فعالیت های امور جوانان همدان باید چندین برابر شرایط فعلی باشد گفت: همدان چندین برابر وضعیت فعلی باید در بخش های مرتبط با امور جوانان فعال شود.
وی افزود: آمار فعالیت های این استان در هفته جوان کاهش یافته که نیاز به ایجاد تغییرات و افزایش برنامه ها با حضور حداکثری جوانان است.
وی بیان کرد: در بخش گردشگری نیز باید جوانان را مشارکت داد و بسترهای لازم در توسعه این بخش را فراهم ساخت.
** کاهش آمار طلاق در همدان
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز در این نشست گفت: آمار بالای طلاق شایسته این استان تاریخی و مذهبی نیست.
وی با بیان اینکه با تدبیر و برنامه ریزی مسئولان اجرایی استان همدان در سال 93 رشد طلاق در همدان متوقف شد افزود: در 10 ماهه امسال نیز طلاق نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
مهرداد نادری فر با اشاره به اینکه در راستای کاهش آمار طلاق مراکز مشاوره پیش از ازدواج تا پایان فروردین ماه در سطح استان فعال می شوند گفت: هم اکنون مراکز مشاوره قبل از ازدواج از سوی نیروی انتظامی، دستگاه قضایی، بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) در حال افزایش است.
وی اضافه کرد: براساس آمار دی ماه امسال 619 زوج، بهمن ماه 504 زوج و اسفندماه 290 زوج پیش از ثبت ازدواج در کلاس های مهارت های زندگی شرکت کردند.
ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان امروز با حضور محمدرضا رستمی معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
محمدرضا رستمی معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برای حضور در ستاد ساماندهی امور جوانان و افتتاح خانه جوان همدان امروز پنجشنبه به این استان سفر کرده است.


منبع : اعتدال
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار