در قالب یک مکان فرهنگی
رئیس کميسيون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوين با اشاره به فرارسیدن سال جدید گفت: منزل شهید بابایی و سردار آزادگان ابوترابی مورد تملک قرار گرفته و به عنوان موزه در قالب یک مکان فرهنگی آماده بازدید گردشگران است.
کد خبر: ۳۹۲۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 11 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، چهارمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت با حضور خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و مسؤولان در سالن جلسات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین برگزار شد.

فاطمه اشدری رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در این مراسم با گرامیداشت هفته درختکاری، روز بزرگداشت شهدا، میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر اظهار داشت: همه مردم جامعه باید تلاش کنند در مسیر اهداف و آرمان‌های شهدا قرار گرفته و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنند چراکه باید آرمان‌های شهدا ضمن حفظ و حراست به نسل‌های آینده انتقال داده شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش بانوان در خانواده و همچنین در جامعه افزود: بانوان جامعه همانند ریشه درختان تنومندی هستند که ریشه خانواده هم از مادران شکل می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: حریم اسلام در پایگاه خانواده از وجود بانوان شکل می‌گیرد چراکه خداوند متعال در مرحله نخست مادران و همسران شهدا را برای پاسداری و ایثارگری انتخاب می‌کند که این مهم یکی از ویژگی‌های برجسته بانوی مسلمان است.

اشدری تصریح کرد: مدیران، مسؤولان و کارکنان شهرداری و شورای اسلامی شهر قزوین خود را موظف می‌دانند که اقدامات متعدد و مطلوب برای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس انجام دهند و در این مسیر شرایط را هم فراهم می‌کنند.

این مسؤول با اشاره به فرارسیدن سال جدید و آغاز تعطیلات نوروزی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته منزل شهید بابایی و سرور آزادگان ابوترابی مورد تملک قرار گرفته و به عنوان موزه در قالب یک مکان فرهنگی آماده بازدید شهروندان و گردشگران است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به درس آمادگی دفاعی در مدارس یادآور شد: بزرگ‌ترین اقدام برای اینکه دانش‌آموزان بسیجی‌وار تربیت شوند و بسیجی‌وار در تمام مراحل زندگی عمل کنند این است که تمام مربیان آموزش درس آمادگی دفاعی در مدارس دخترانه و پسرانه از خواهران و برادران بسیجی با لباس فرم بسیجی باشند چراکه این اقدام نقش بسزایی در تبیین اهداف و آرمان‌های شهدا و ایثارگران برای دانش‌آموزان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

اشدری مطرح کرد: همچنین باید تلاش شود هر یک از قبور شهدا به یک دانش‌آموز و دانشجو سپرده شود و در این زمینه اقدامات مرتبط همچون غبارروبی و گلباران از مزار شهید، دیدار با خانواده آن شهید، تحقیق و پژوهش در مورد آن شهید از سوی دانش‌آموز و دانشجو انجام شود چراکه این اقدام در گسترش اهداف و آرمان‌های شهدا در جامعه مؤثر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار