مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین:
مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: در سال 96 در حوزه سیما، با 30 عنوان برنامه تولیدی و تأمینی به استقبال ایام نوروز می‌رویم و میهمان خانه‌های مردم هستیم.
کد خبر: ۳۹۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ 12 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالفضل معصومی‌ها در نشست خبری که با حضور معاونان صدا، خبر، سیما، قائم‌مقام صدا و سیمای مرکز قزوین و اصحاب رسانه استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: رسانه ملی و رسانه‌های استانی در برخی از مناسبت‌های ویژه سالانه، از جمله ایام تعطیلات نوروز، ماه رمضان، هفته بسیج، هفته دفاع مقدس، هفته دولت، ماه محرم و غیره، تدارکات ویژه برای پوشش مراسم، خود را موظف می‌کند که حضور فعال داشته باشند.

وی گفت: برای غنی‌سازی تعطیلات نوروزی، برنامه‌های ویژه نوروزی از صدا و سیمای مرکز قزوین در حوزه خبر، صدا و سیما به صورت برنامه‌های تولیدی و تأمینی در نظر گرفته شده که بنا به شرایط سنی و شرایط خانوادگی برگزار می‌شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین ادامه داد: در سال 96 در حوزه سیما، با 30 عنوان برنامه تولیدی و تأمینی به استقبال ایام نوروز می‌رویم و میهمان خانه‌های مردم هستیم.

معصومی‌فر یادآور شد: این برنامه‌ها، در قالب برنامه‌های طنز، گردشگری و جاذبه‌های تاریخی و مباحث مرتبط با این ایام به صورت تولیدی و زنده و تأمینی است.

این مسؤول با اشاره به مناسبت‌های ویژه نوروز عنوان کرد: با توجه به فرهنگ متنوع و جذابی که ایرانیان و نیاکان در طول تاریخ داشته‌اند و سنت‌ها و آیین‌های بسیار زیبایی که وجود دارد، صدا و سیما در تلاش است تا این زیبایی‌های ایرانی اسلامی را بازتاب دهد و موجب غنی‌سازی اوقات تعطیلی نوروزی باشد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: سیاست صدا و سیما برای برنامه‌سازی نوروز، بحث امیدبخشی و ایجاد کار و تلاش بوده و در ایام تعطیلات نوروزی که اوقات فراغت است، فضای شاد و مفرح رسانه ملی را می‌طلبد.

معصومی‌فر عنوان کرد: بخش نخست این تأییدات، آگاهی‌بخشی در خصوص آداب و سنت‌های پسندیده در جامعه بوده و آدابی که از گذشته است، تلاش برای ترویج این آیین‌ها و پیوند فصل گذشته و امروز بوده که نوعی هم‌افزایی است.

وی بیان کرد: بخش دوم رویکرد رسانه، موضوع گردشگری است چراکه نوروز فرصت مناسبی برای گردشگری و دیدن جاذبه‌های مختلفی است که در جای جای ایران وجود دارد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین اضافه کرد: از وظایف رسانه است که جاذبه‌های گردشگری را معرفی کرده و مردم را برای دیدن این جاذبه‌ها و رسوم متنوع اقوام دیگر ترغیب کند که این عمل، خود عاملی برای وحدت ملی و تعامل بین اقوام مختلف ایران است.

معصومی‌فر تشریح کرد: رویکرد دیگر رسانه، اطلاع‌رسانی گسترده به نیاز مسافران نوروزی بوده و در طول مدت تعطیلات نوروزی، نیاز است که مسافران از آب و هوا، موقعیت جاده‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان، که در این ایام فعال هستند، آگاهی یابند و وجود تعامل بین دستگاه‌ها و مردم از وظایف این رسانه است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال، مراسم چهارشنبه‌سوری را در پیش داریم و برای رسانه بسیار مهم است که مردم علاوه بر انجام سنت‌های این شب، فرهنگ ایمنی را به مردم آموزش دهد؛ درصدد هستیم تا بهترین برنامه‌های سرگرمی را برای مخاطبان به خصوص قشر جوان و نوجوان در این شب، ایجاد کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین تصریح کرد: با توجه به این که امسال تعطیلات نوروزی زودتر از سال‌های قبل آغاز می‌شود، برنامه‌های این مرکز از 24 اسفند سال جاری آغاز و تا 17 فروردین 96 ادامه دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار