رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی کرمانشاه گفت:با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان باید با تمام تلاش در جهت شکوفایی استان بکوشیم و بتوانیم میزبانی جشنواره های متعدد کشوری را بگیریم.
کد خبر: ۳۹۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ 15 March 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ،بهرام بهروش در مراسم تقدیر از هیات های فعال شهرستانی ورزش های روستایی و خبرنگاران ورزشی کرمانشاه که در محل هیات برگزار شد، اظهار کرد: در تمامی شهرستان های استان با توجه به منطقه جغرافیایی که در آن قرار گرفته اند ظرفیت های زیادی در خصوص ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی وجود دارد که باید شکوفا شود 

وی خاطرنشان کرد:  روسای هیات های شهرستانی باید ظرفیت های شهرستانها را شناسایی و برای برگزاری مسابقات منطقه ای و کشوری طی سال آینده آمادگی لازم را داشته باشند.

رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی کرمانشاه ابراز داشت:  اولین جشنواره بازی های بومی و محلی ویژه بانوان استان تحت عنوان 'دا' در شهرستان 
قصرشیرین برگزار شد که در این جشنواره یک روزه و با حضور نزدیک به 2 هزار نفر از علاقه مندان برگزار شد، شرکت کنندگانی از نقاط مختلف استان حضور داشتند.

بهروش تصریح کرد: در اولین جشنواره بومی و محلی بانوان اجرای موسیقی و رقص محلی و پخت غذاهای سنتی ازعمده برنامه های اجرایی این جشنواره بود و در این جشنواره 10 بازی بومی و محلی از جمله 'قل قلان'، 'پرش با گونی' و 'کلا روانکی' نیز اجرا شد که بسیار مورد توجه شهروندان قرار گرفت. 

بهروش اظهار کرد: اولین جشنواره ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی ویژه بانوان استان با هدف گرامیداشت جایگاه مادران و توسعه ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی برگزار شد.

وی همچنین به تلاش برای تدوین دایره المعارف بازی های بومی محلی استان خبر داد و گفت: با همت علاقه مندان و مسئولان حوزه ورزش، فرهنگی و اجتماعی استان به دنبال جمع آوری 
بازی های بومی محلی هستیم و در این راه به کمک های مردم نیز نیازمندیم.

بهروش اظهار داشت: هرکسی که یک بازی بومی محلی با جزئیات را به هیات بازی های روستایی و بومی محلی استان معرفی کند بازی به اسم وی ثبت می شود.

رئیس هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی کرمانشاه در پایان از تلاش های رسانه ها برای پوشش خبرهای هیات نیز قدردانی و ابراز امیدواری کرد با کمک اصحاب رسانه در سال آتی شاهد انتشار خبرهای امیدوارکننده موفقیت های هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان باشیم.

در پایان نیز با اهدای لوح و جایزه از روسای هیات های شهرستانی ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی و خبرنگاران ورزشی که در طول سال با این هیات همکاری داشته اند قدردانی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار