مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از وجود 5000 اثر تاریخی در لرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸ 19 March 2017
 غلامرضا سلیمانی مدیر کل میراث فرهنگی در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای  نوروزی استان اظهار کرد: لرستان دارای ۵۰۰۰ اثر تاریخی بوده که حدود ۲۳۰۰ مورد از آنها به ثبت ملی رسیده است.


وی وجود رودخانه‌های پرآب، جنگل‌ها، پل‌ها و آثار ارزشمند تاریخی را از پتانسیل‌های استان برشمردو افزود: هر کدام از این ظرفیت‌ها می‌توانند نقش موثری در رونق صنعت گردشگری استان داشته باشند.
 


سلیمانی قلعه فلک‌الافلاک را نگین درخشان شهر خرم‌آباد دانست و ادامه داد: همچنین بیش از ده هزار قطعه مفرغی در موزه‌های استان نگهداری می‌شود و در جای جای دنیا آثار و اشیای تاریخی لرستان در موزه‌های مطرح وجود دارند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه متاسفانه با وجود این ظرفیت‌ها صنعت توریسم در سفره مردم استان خودنمایی نمی‌کند، افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این موضوع آسیب‌شناسی شد و به این نتیجه رسیدیم که نبود زیرساخت‌ها عامل عمده این موضوع است به همین دلیل اقدامات اساسی انجام شد و بیشتر زیرساخت‌ها انجام و یا در حال عملیاتی شدن هستند.


وی تصریح کرد: باید درون سایت‌های گردشگری نیز ساماندهی شوند برای همین از سازمان درخواست می‌کنیم لرستان را ویژه ببینند و اعتباری برای این موضوع در نظر بگیرند.
 


سلیمانی ادامه داد: همچنین صندوق توسعه ملی عنایت ویژه‌ای بر روی صنعت سبز استان داشته باشند تا شاهد رونق در این زمینه باشیم.


مدیرکل میراث فرهنگی لرستان از وجود ۲۷پروژه اقتصاد مقاومتی در این اداره کل خبر داد و گفت: همچنین تا به حال ۸ بنای تاریخی جهت ساماندهی و مرمت به بخش خصوصی واگذار شده‌اند و ۷ پروژه رها شده در مسیر راه‌ها تعیین تکلیف شده‌اند.
 


وی اظهار کرد: امروز همچنین از  تمبر معرفی ظرفیت‌های استان و طرح جامع گردشگری طی سند چشم‌انداز ۱۴۰۴رونمایی می‌شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار