روستا و آبشار پیران با جاذبه‌های بی‌نظیرش در این ایام تعطیلات نوروز 96، گردشگران و مسافرین نوروزی را مجذوب خود کرده است.
کد خبر: ۴۰۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 30 March 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، روستاي پیران از توابع بخش مرکزي، دهستان ذهاب و در 9 کیلومتري شهر سرپل ذهاب واقع شده است. این روستا از شمال و شرق به کوه بان زرده و از جنوب به کوه پلتوکري محدود می شود. 

روستاي پیران داراي آب و هواي معتدل و گرم می باشد و رودخانه ي زیبا و پرآب الوند در جنوب این روستا جریان دارد. روستاي کوهپایه اي پیران، بافت مسکونی متمرکز دارد.

عبور نهر آب از میان کوچه هاي روستا همراه با درختان قدیمی چنار، تبریزي و گردو که روستا را در برگرفته اند، جلوه ي جذابی به روستا بخشیده است. 

همچنین جنگل هاي انبوه و متراکم درختان بلند و زیباي چنار، تبریزي و گردو، چشم اندازهاي بسیار زیبا، زمینه هاي مساعدي براي گذران اوقات فراغت فراهم کرده اند و از سوي دیگر آبشار بلند و زیباي پیران، که از دل کوه ها و صخره هاي اطراف سرازیر می شود، در زمره ي جاذبه هاي بسیار کم نظیر روستا است. 

روستاي پیران از طریق شهرهاي قصرشیرین، سرپل ذهاب، کرند غرب و گیلان غرب در استان کرمانشاه قابل دسترسی است و این روستا قابلیت اکوتوریستی ویژه ای دارد. 

این روستای دیدنی و آبشار باشکوه پیران چشم هر بیننده ای را به خود خیره نگاه می‌دارد و هر گردشگری را نیز مجذوب خود می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار