نقدی بر سخنان هتاکانه یک سخنران بر علیه نماینده ولی فقیه دراستان ایلام
افراطیون به یقین بدانند نه تنها استان ایلام جایگاهی برای عرض اندام واجرای اهداف شوم افراط گرایانه نخواهد بود ،بلکه خط سیر انحرافی که آنان از خوزستان تا ایلام ترسیم کرده اند با هوشیاری و ذکاوت مردم وتو دهنی که در آینده نزدیک خواهند خورد به بن بست خواهد خورد.
کد خبر: ۴۰۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹ 01 April 2017

تابناک ایلام علی اصغراسدی::این روزها مردم ایران رفته رفته خود را برای برگزاری دو انتخابات مهم وتاثیر گذار آماده می کنند ،انتخاباتی که در سرنوشت مردم بر روند اداره امورسیاسی واجرایی کشور در سایه یک حکومت مردمسالار دینی و نقش آفرینی درسیاست ها ومدیریت کلان کشور تاثیر مستقیم دارد .

درحالیکه افزایش قدرت چانه زنی مسئولین سیاسی ودیپلماسی نظام در مواجهه بامسایل مختلف جهانی و تثبیت جایگاه و مقبولیت مردمی ،منطقه ای وجهانی آن به صورت مستقیم به میزان مشارکت مردم در فرآیندهای سیاسی وانتخاباتها بستگی دارد ،آماده سازی فضایی آرام وبدوراز التهاب وپرهیز از سخنرانی ها وموضعگیری های تند وخشن توسط خواص، لازمه برگزاری یک انتخابات سالم ،آزاد وآرام وشکلگیری این موضوع مهم وسرنوشت ساز در روند سیاسی ومدیریتی کشور است.

بدون شک بخشی از جامعه نظیر روحانیون ،شخصیت های سیاسی ،مدیران ارشد ومیانی ،اهل قلم واصحاب رسانه ،سخنوران وخطبا ،بعنوان خواص جامعه در فرآیند خلق فضایی مستعد برای برگزاری انتخابات های پیش رو تاثیر بسزایی دارند ،این درحالیست بروز هرگونه تحرک وموضعگیری وبیان مطالب ملتهب کننده میتواند نتیجه ای عکس بر جای گذاشته ودرآستانه انتخابات به شکلگیری فضای دوقطبی وتنش زا در جامعه بیانجامد.

در یکی دوهفته اخیر دو سخنرانی ملتهب کننده ومشکوک در دونقطه مختلف کشور ،مبین سرآغاز حرکتی مرموز در سپهر سیاسی کشوربا هدف ایجاد التهاب ونا آرامی در جامعه، آنهم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی است که این موضوع باید به دقت دردستور کار نهادهای امنیتی قرار گرفته ومورد موشکافی وواکاوی قرار بگیرند.

درآنسوی میدان رییس جمهور سابق کشورمان (محمود احمدی نژاد)با حضور در استان خوزستان ،در جمع تعدادی از مردم این استان ،با حرکاتی دون شان ،مطالب هدفمند ،مشکوک ودو پهلویی را به زبان آورده که این سخنان نسنجیده تفاسیر متعددی را بدنبال داشته وبه خوراک خبری این روزهای رسانه های معاند ومخالف نظام مبدل شده است . این درحالیست که واکنش اخیر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به سخنان احمدی نژاد ،شائبه ورود هدفمند وبرنامه ریزی شده رییس جمهور سابق به حریم ولایت و رهبری و تضعیف جایگاه رفیع ایشان را دراذهان متبادر می کند.

از سویی دیگر سخنرانی اخیر یکی از روحانیون مدعی اصولگرایی در یکی ازمساجد شهر ایلام وموضگیری افراطی و شدید اللحن این روحانی بر علیه نماینده محترم ولی فقیه وامام جمعه ایلام ،بیانگر تداوم حرکتی مرموز وخزنده در راستای ایجاد فضایی ملتهب و دو قطبی در جامعه آن هم توسط شخصیتهای مدعی اصولگرایی بوده که ردای اخلاق واصول را برتن کرده واین روزها داعیه دار حفظ اصول ونشر ارزشها شده اند.

سخنان هتاکانه وتحریک کننده این روحانی در جمع تعدادی از مردم ایلام ،مبنی بر کنارگذاشتن امام جمعه ایلام،یا هم پیاله خواندن این شخصیت روحانی با مدیران استان ومستبد خواندن و اشرافی دانستن زندگی ایشان ومهمتراز همه بیان این مطلب که "رفتار شما در جایگاه نماینده رهبری در استان عین منکر است باید خودتان را اصلاح کنید و جوابگو باشید .شما کی هستید که جواب نمیدهید" مبین موضوع مهم اشتراک نظر این روحانی با محمود احمدی نژاد و اشتراک کلید واژه های بکاررفته در سخنان این دو در راستای تضعیف جایگاه ولایت فقیه واستبدادی خواندن آن است.

این سخنران در حالی اقدامات نماینده ولی فقیه دراستان واستاندار ایلام را در حماسه بزرگ اربعین زیر سوال برده و امام جمعه را بخاطر عدم اخراج استاندار ازاستان!!بخاطر کوتاهی در موضوع اربعین ملامت می کند ،که گویا فراموش کرده اند تمامی مسئولین استان از امام جمعه گرفته تا استانداربه همراه سایر مدیران دستگاههای اجرایی دوشادوش مردم میهمان نواز ایلام ،با کمترین امکانات حماسه ای را خلق کردند که مورد توجه وتحسین مقام معظم رهبری وریاست محترم جمهوری قرار گرفته واهتمام معظم له به این موضوع مهم در پیام نوروزیشان مبین این واقعیت است.

برهمگان مشخص وروشن است که درطول سالهای اخیر حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه ایلام ،همواره در فضایی دوستانه وخاص جامعه استان ایلام درراستای ایجاد وحدت طیفهای مختلف سیاسی واقوام استان حرکت کرده که اقدامات انسجام بخش ووحدت آفرین ایشان در برهه های مختلف، همواره مورد تحسین واقع شده است.

از این رو مستبدخواندن وعدم پاسخگو بودن  این چهره معتدل وولایی به رسانه ها وخبرگزاریها وبیان مطالبی از این دست برای تحریک وانفعال رسانه های آگاه استان، تنها تیری در تاریکی قلمداد شده و یقینا اهل رسانه استان با دست یابی به پشت پرده های این تحرکات مرموز ، خود را درگیر عروسک گردانی وخیمه شب بازی های عده ای افراطی نخواهند کرد.

به هر حال واضح ومبرهن است که سخنان با برنامه وافراطی این روحانی در استان ایلام ،با تحریک وبرنامه ریزی عده ای از سیاسیون افراطی استان شکل گرفته که مشی اعتدالی و بزرگ مآبانه نماینده محترم ولی فقیه در برقراری آرامش وایجاد فضای دوستی وهمدلی بین مردم ومسئولین استان را برنتابیده وبا بیان چنین مطالب خارج از نزاکتی ، "گل آلود نمودن آب برای ماهیگیری" بعضی شخصیت های معلوم الحال سیاسی را تداعی می کند!

افراطیون به یقین بدانند ،نه تنها استان ایلام جایگاهی برای عرض اندام واجرای اهداف شوم افراط گرایانه نخواهد بود ،بلکه خط سیر انحرافی که آنان از خوزستان تا ایلام ترسیم کرده اند با هوشیاری و ذکاوت مردم وتو دهنی که در آینده نزدیک خواهند خورد به بن بست خواهد خورد.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
یار انقلاب
|
-
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
با سلام و ادب خدمت نگارنده محترم.
متاسفانه همیشه نان به نرخ روز خورها باعث ایجاد التهاب میشوند چراکه با هدف تملق از حق جانبداری نکرده و بجای پاسخگویی فرافکنی میکنند.
صحبتهایی که یکی از روحانیون استان در آن دلسوزانه انتقادهایی از روحانیون استان مخصوصا نماینده مقام معظم رهبری نموده بویی از سیاسی کاری نداشته بلکه همگی مستند به صحبتهای مقام عظمای ولایت بود ایشان در طرح مبحث جهاد کبیر ، منویات مقام معظم رهبری را مورد بحث قرار داده ازجمله مطالبه گری مردم از مسئولان، مبارزه با اشرافیگری و ... که انتقاد به این مباحث انتقاد به صحبتهای امام خامنه ای میباشد.
ما از امام و رهبری یاد گرفتیم هرجا خودی ها به انحراف رفتند سیلی مان محکمتر باشد.
مردم استان با تمام احترامی که برای جایگاه نماینده مقام معظم رهبری در استان دارند به عینه میبینند که 1- ایشان از ماشینهای گران قیمت استفاده میکند یا در ساختمانی با امکانات اشرافی زندگی میکند که مخالف فتوای مقام معظم رهبری میباشد که فرمودند: برای روحانی استفاده از ماشین 200 میلیونی اگه از مال شخصی خود باشد اسراف و حرام و اگر از بیت المال باشد خیانت به مردم میباشد. 2- منکر این نیستیم که از سال 88 موضع گیریهای ایشان انقلابی بوده ولی جای سوال دارد چرا ظرف یکی دو سال اخیربا استانداری که ایشان مخالف استاندار شدن وی بود در دوستی باز کرده و با آقای استانداری که امسال اعلام کردند من در مراسم 9 دی شرکت نمیکنم پیام مشترک نوروزی میدهند .
همگی دوست داریم که نماینده حضرت آقا تالی تلو ایشان در استان باشد نه در زبان موافق و در عمل مخالف مشی ایشان عمل کند.
حق جو و حقیقت طلب باشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
به نظر من سخنان حجت الاسلام رضائی نیا منطقی و مستدل است و اگر اشکالی وجود دارد ایمه جمعه شفاف سازی کنند تا نیروهای انقلابی هم پشت سر ایشان باشند
ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
واقعیت رو گفتن شما چرا موضع گیری میکنین ؟
انقلابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۲
این فقط حرف یک روحانی نیست گفتمان تمام جوانان انقلابی است. به نظرم هرکسی پیرو خط امام و رهبری ست باید از این جریان مبارک دفاع کند. چون مطالبه از مسئولین از خواسته های رهبرمعظم انقلاب است. جوانان هم در نشست های خود با آقا همین مسائل را مطرح و ایشان باکمال میل استقبال میکنن.
طلبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
حاج آقا رضایی نیا فردی بسیار انقلابی است و سوابق درخشانی در حوزه داشته و در نهادهای مرتبط با رهبری نیز مسوولیت داشته و همیشه در دفاع از نظام و امام و رهبری و مسایل روز روشنگری کردن. با شناختی که از ایشان دارم باید بگویم حتما صحبتهای ایشان از سر دلسوزي و خیرخواهی بوده است. و امیدوارم به یک گفتمان تبدیل شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
کسانی که بیانات امام و مقام معظم رهبری رو بررسی کردند به خوبی این سخنان روحانی اتقلابی رو تایید میکنند.
چرا شما یک طرفه و با موضع گیری چکشی سعی در تخریب چنین افرادی میکنید.
لطفا بذارید ایشون نیز جواب این حرفهای شما رو تو سایتتون بدهند. اگه واقعا شما رسانه بیطرف هستید.....
منتظر
|
United States
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
1.سخنان جناب آقای رضایی نیا کاملا صحیح هستند و مردم این استان موضوعات اشاره شده در این سخنرانی ها را به عینه مشاهده کرده و می کنند.
2.ضرب آهنگ واژه ای خاص و آشنا در این متن تداعی گر مطالب و اهداف رسانه های معاد نظام است!سخنرانی ها و حرکات انقلابی در سالهای اخیر از سوی برخی جریانات معلوم الحال با واژه "افراطی" که سابقه استفاده از آن در بین معاندین نظام به پیشترها باز میگیردد، توصیف میشوند که نگارنده محترم نیز با استفاده از این کلید واژه،خواسته یا ناخواسته به طیف مخالفین تفکر امام(ره) میوسته است.
3.انتقاد دلسوزانه از نماینده ولی فقیه و حتی شخص ولی فقیه نه تنها تضعیف این جایگاه را به دنبال ندارد بلکه در صورت توجه به آن و ایجاد نکردن خط قرمز برای شخصیت ها موجب تقویت آن خواهد شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
امام خامنه ای: اینقدر افراد حزب الهی رو به اسم افراطی نخوانید. اینقدر حرف دشمن را تکرار نکنید.
درود بر حاج آقا رضایی نیا ، روحانی ولایتمدار،مومن،انقلابی استان ایلام.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
اگر حرف های آقا رضایی نیا اشتباه است امام جمعه باید جواب بده در تریبون الان کل استان ایلام درگیر این سوال ها در مورد امام جمعه هستن ولی جوابی نگرفتن
لطفا شفاف سازی کنید و جواب مردم را بدهید
ایلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
اگر حرف های آقا رضایی نیا اشتباه است امام جمعه باید جواب بده در تریبون الان کل استان ایلام درگیر این سوال ها در مورد امام جمعه هستن ولی جوابی نگرفتن
لطفا شفاف سازی کنید و جواب مردم را بدهید
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
به نظر من نوشته شما دارای تخریب و هدف خاصی است، هیچ انسان عاقل و فهمیده ای از سخنان اقای رضایی نیا برداشت سیاسی نمیکنه، بارها و بارها بر کلام رهبری و مشی رهبری تاکید کردن و دغدغه این بزرگوار این بود که چرا از خط رهبری فاصله گرفته شده، اصلا حرف ایشان اینه که چرا با همچی نماینده ای جایگاه رهبر در جامعه تضعیف بشه نه اینکه با رهبری و جایگاه ایمه جمعه مخالفتی باشه،تقریبا در تمام سخنرانی ایشان کلام امام و رهبری رو قرائت کردن و ائمه جمعه را با کلام ایشان قیاس کردن که هر انسان بی طرف و بدون غرضی(که در کلام شما این دو فاکتور وجود ندارد) تفاوت ها رو میفهمه و متوجه میشه که به جای اینکه مثل امثال شما کلام رهبری رو روی تاقچه و روی دیوار اتاق اداره تان بگذارید میشه مطالبه گر باشی، به جای گریه احساسی و کوفه صفتی میشه مانند پیشوایمان امام حسین علیه السلام امر به معروف کرد و دربرابر اشرافی گری ایستاد حتی اگر قدرت و تریبون دست دیگری باشه، و در آخر به شما همان کلام امام حسین علیه السلام رو میگم که با این نوشته چابلوسانه گندم ری هم به شما نمیرسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
روحانی ولایتمدار،انقلابی حجت الاسلام والمسلمین رضایی نیا.
ايلامي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
متاسفانه در اين چند سال اخير با در دست گرفتن رسانه ها و سايت هاي خبري توسط يك حزب خاص كه اغلب از اصلاح طلبان هستند و پشتيباني دولت تمام كساني كه حق مردم را مطالبه كردند و در برابر مسئوليني كه به فكر اشراف گري خود هستند و نه معيشت و فرهنگ و اوضاع جوانان استان باعث تخريب گسترده و افراط خواندن انها ميشود و اينهمان سياست دولت اقاي روحاني است كه بجاي توجيه اشتباهاتش به تخريب و بي سواد خواندن و توهين به اين افراد دلسوز مردم ميشود
ايلامي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۳
متاسفانه در اين چند سال اخير با در دست گرفتن رسانه ها و سايت هاي خبري توسط يك حزب خاص كه اغلب از اصلاح طلبان هستند و پشتيباني دولت تمام كساني كه حق مردم را مطالبه كردند و در برابر مسئوليني كه به فكر اشراف گري خود هستند و نه معيشت و فرهنگ و اوضاع جوانان استان باعث تخريب گسترده و افراط خواندن انها ميشود و اينهمان سياست دولت اقاي روحاني است كه بجاي توجيه اشتباهاتش به تخريب و بي سواد خواندن و توهين به اين افراد دلسوز مردم ميشود
انقلابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
دانشجویان در حضور مقام معظم رهبری گاها انتقادات تندی می کنند. اما ایشان با سعه صدر و منش پدرانه جواب میدهند. چه اشکالی داره نماینده محترم ایشان هم در استان ضمن استقبال از این انتقادات، شفاف سازی کنند.
فدایی رهبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
خاطر مبارک بماند مقام عظمای ولایت در دیدار دانشجویان چقدر متواضع و حتی لحن تند دانشجویان برایش دلنشین
1 درود بر حاج اقا رضایی نیا دغدغه مقام معظم رهبری متذکر شدند
2....ترا بخدا بپرسید هزینه کاخ های که ساکنشن و جلسه نماز جمعه برگزار می کنند از کجا اوردند ...دقت در وجوه جذب شده برای ساخت این دفتر و دستک....
3....چرا مقدس تراشی می کنید
4...بخدا ی لایزال مقام معظم رهبری زندگی اشرافی این ها را بدانند در انی لغو و عزلشان خواهند کرد
4...ترا به خدا دفتر امام جمعه چوار سری بزنید ...ببینید این امام جمعه چه زندگی و نوایی دارد....
5...اگر فردای قیامت از ما بپرسند ..چون ما مردم جرات اعتراض ندارند به عملکرد .بعضی امامان جمعه و شهدا و امام شهدا از اینان راضی نیستند
5مقام معظم رهبری اب پاکی روی اقدامات دولت و تلویحا ناراضی از وضع موجود
6 مقام معظم رهبری برای خود شهادت و انشاا...نظام پایدار و فرصت طلبان رسوا شوند...
طلبه ایلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
بنده به عنوان یک طلبه ناچیز بر دستان حاج آقا رضایی نیا بوسه می زنم!!!
دانشجو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
اولاً معلومه که کسی که این مطلب رو نوشته، حاج آقا رضایی نیا رو نمیشناسه که میگه هماهنگ با صحبتهای احمدی نژاده.
ثانیاً عناد نویسنده رو نشون میده که هم نوا با آمد نیوز میگه که سخنان احمدی نژاد ضد رهبری بوده.
ثالثاً یک سوال دارم از تمام کسانی که سخنرانی حاج آقا رضایی نیا رو شنیدن: مطالبی که ایشون گفتن دروغه؟ یا اینکه مردم میترسن بیان کنن؟ کیه که اهل نماز جمعه باشه و پرادو سیاه رنگ رو جلوی در مسجد جامع ندیده باشه؟
من فکر میکنم که تابناک ایلام دوست داره که خودشو پیش امام جمعه عزیز کنه
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۸
افرین باد برروحانی ولایتمدار بصیر وانقلابی جناب حاج اقا رضایی نیا عمرش طولانی وپربرکت باد
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها......لطفا جناب لطفی اگه واقعا مشکلی وجود نداره شفاف سازی کنین
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
همین که مسئولین از وظایف خود سر باز میزنند و خود را بی عیب و نقص میدانند و خود را در پوشش نظام قایم میکنند که بله! اگر از ما انتقاد کنید از نظام انتقاد کرده اید و عده ای خواسته یا نا خواسته, جهت دار یا مستقل, به حمایت از آنان میپردازند از اینها ارکان نظام را تضعیف میکند اگر کسی از شاخص های اسلامی و انقلابی و منویات امام خمینی (ر ه) و رهبری معظم فاصله گرفته ایراد از شاخص ها نیست
غفوری
|
United Arab Emirates
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
واقعا تابناك انتظار نمیره كه مطالبی تا این حد ساده‌لوحانه رو مطرح كنه. به جای این آسمان و ریسمان به هم بافتن‌ها. از امام جمعه محترم سوال بفرمایید مظنه پرادو الان توی بازار چنده و در مقابلش، مظنه تن فروشی زنان محتاج و نیازمند ایلامی چند. (بدون جوسازی و با منطق پاسخگو باشید آقا ـ ما فدائیان ولایتیم، نه ضد ولایت فقیه)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
درود بر روحانی حق طلب رضای نیا .نوشته شما هدفمند و مغرضانه است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
درود بر روحانی حق طلب رضای نیا .نوشته شما هدفمند و مغرضانه است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار