استاندار اصفهان:
تابناک: استاندار اصفهان گفت: کشاورزی این استان از ظرفیت بالایی برخوردار می باشد اما این ظرفیت ها در سایه صنعت قرار گرفته است.
کد خبر: ۴۰۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ 27 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رسول زرگرپور روز چهارشنبه در سفر به شرق اصفهان و در دیدار با کشاورزان این منطقه ، افزود: مشخص کردن جایگاه کشاورزی یکی از مهمترین کارهایی است که باید در این بخش انجام شود، اظهارکرد: قرار گرفتن کشاورزی در جایگاه واقعی خود موجب ایجاد امکانات و تسهیلات این بخش متناسب با این جایگاه می شود.

وی خواستار ارائه راهکارهای مناسب برای حل مشکلات کشاورزی استان و ارتقای جایگاه آن شد.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به نامه استانداران اصفهان، یزد، کرمان و چهارمحال و بختیاری به وزیر نیرو اشاره کرد و گفت: در این نامه استانداران این استانها از به تاخیر افتادن راه اندازی سد بهشت آباد ابراز گلایه کرده و خواستار از سرگیری عملیات احداث این سد شدند.

وی اهمیت این نامه را بالا دانست و افزود: تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده که چهار استاندار با هم در این موضوع به توافق برسند.

زرگرپور اتحاد و همبستگی را عامل ایجاد هم افزایی برای غلبه بر مشکلات دانست و تاکید کرد: همه باید با همدلی و خلوص نیت و عزمی راسخ دست به دست هم دهیم تا مشکلات حوضه آبریز زاینده رود حل شود.

رسول زرگرپور در ادامه سفر خود به منطقه ی شرق اصفهان، از مراحل کشت پاییزه ی گندم و جو روستاهای این منطقه بازدید کرد.

وی در این سفر با حضور در روستای فساران از مجموعه گلخانه ای تمام پلی کربنات دوپوش استان با ظرفیت تولید 500 تا 600 هزار شاخه گل رز در سال دیدن کرد.

استان اصفهان دارای 36 هکتار گلخانه گل شاخه بریده زینتی می باشد که 32هکتار آن به پرورش گل رز اختصاص دارد.

سالیانه 40 میلیون شاخه گل رز در اصفهان برداشت می شود.

استاندار اصفهان همچنین در ادامه این سفر در جمع کشاورزان منطقه برآن شمالی و شرق اصفهان با اشاره به شرایط بهتر کشاورزان شرق اصفهان نسبت به گذشته، گفت: خوشحالی کشاورزان، خشوحالی ما را در پی دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور به برنامه بلند مدت طرح 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود اشاره کرد و گفت: اجرای این برنامه با جدیت در حال پیگیری است.

استاندار اصفهان اظهار امیدواری کرد که با اجرای کامل این طرح طی سه تا پنج سال آینده ، زایندرود را از شرایط فصلی خارج و به رودخانه ای دائمی تبدیل کند.

وی اقدامات انجام شده در این خصوص در طی یکسال و نیم گذشته درخصوص اجرای طرح 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده را با اهمیت خواند و گفت: نتایج این اقدامات با در تامین آب کشت پائیزه قابل مشاهده است.

زرگرپور به بارش های خوب امسال در سرچشمه های زاینده رود اشاره کرد و افزود: به لطف خداوند با بارش های انجام شده و مدیریت یکپارچه بر حوضه آبریز زاینده رود که البته هنوز بطور کامل انجام نشده است، لطف خداوند شامل حال کشاورزان شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امسال بعد از گذشت چندین سال وضعیت کشاورزان این استان بهتر شده است، یادآور شد: لطف و تفضل خداوند، دعای مردم، همکاری کشاورزان و نظام مهندسی کشاورزی و دولت کمک کرد که تا شرایط امروز بهتر از گذشته شود.

وی میزان پیشرفت اجرای طرح 9 ماده ای احیای حوضه آبریز زاینده رود را 40 درصد اعلام کرد و افزود: اجرای کامل این طرح احیای کامل و جاری شدن دائمی آب در بستر زاینده رود را در پی دارد.

استاندار اصفهان همچنین در این سفر از مراحل آزمایشگاهی، تولید دام های گوشتی و شیرده یک شرکت کشت و دامداری بازدید کرد و در خصوص پیگیری رفع مشکلات و مسائل تولیدکنندگان این صنف، دستورات لازم را صادر کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار