مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان:
تابناک: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مراسم تجلیل از برگزیدگان قرآنی طرح ملی حفظ قرآن کریم در استان اصفهان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۰۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱ 27 May 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام  و المسلمین رضا صادقی پیرامون طرح ملی حفظ قرآن کریم و بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در اصفهان اظهار داشت: مراسم تجلیل از برگزیدگان قرآنی طرح ملی حفظ قرآن کریم که سکان‌دار این طرح اداره اوقاف و امور خیریه بوده، در نگارستان فلکه فیض اصفهان برگزار می‌شود. همچنین برای شادی روح حضرت امام(ره) با همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار، ارزش‌ها و یادگارهای امام خمینی(ره) تا اذان مغرب و عشاء در همان مکان محفل انس با قرآن برگزار می‌شود.
 
وی افزود: همزمان با ایام در امام‌زاده آقا علی‌عباس نطنز میزبان 800 نفر از زائران حرم مطهر امام خمینی(ره) خواهیم بود که با همکاری سپاه و دانشگاه امیرالمومنین(ع) پیاده به حرم مشرف می‌شوند و همچنین در امام زادگان استان اصفهان میزبانی دیگر زائران حرم امام را بر عهده داریم.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به ویژه‌برنامه های 14 خرداد، شب رحلت امام خمینی(ره) بیان کرد: شب 14 خرداد یعنی شب رحلت امام(ره) منبر و سخنرانی درباره امام خمینی(ره)، معرفی شخصیت ایشان و توضیح درباره رحلت این امام بزرگوار بعد از نماز مغرب و عشاء در 200 امام زاده شاخص استان اصفهان از ویژه برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در این راستا است.
 
وی با اشاره به نزدیک بودن نیمه شعبان و میلاد حضرت ولی عصر(عج) تصریح کرد: برای نیمه شعبان و میلاد امام زمان(عج) در امام زادگان شاخص و اماکن وقفی استان اصفهان به صورت ویژه علاوه بر آذین‌بندی، چراغانی و حضور در کمیته‌های جشن نیمه شعبان یک برنامه و جشن در تمام امام‌زادگان استان اصفهان برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی درباره اهمیت توجه به فرهنگ وقف در جامعه بیان کرد: فرهنگ وقف نه تنها کم‌رنگ نشده، بلکه پر نگ تر شده و در جامعه ما رو به رشد است. به عنوان مثالی در این زمینه می شود به موقوفات سال 93 اشاره کرد که در این سال در استان اصفهان 217 وقف جدید به ثبت رسید که میلیاردها تومان ارزش مالی داشتند و این در صورتی است که در سال های 70 تا 78 در کل کشور 200 وقف به ثبت می رسید.
 
وی افزود: رشد فرهنگ وقف نشانگر این است که علاقه و اراده مردم به موقوفات بیشتر شده است، زمان قبل اوقاف، آموزش و پرورش، حج و زیارت، ارشاد و میراث فرهنگی با هم یک سازمان به نام اوقاف و معارف را تشکیل می دادند اما امروزه این ادارات از هم تفکیک شده و هر کدام به صورت مجزا فعالیت می کنند اگر این ادارات را به همان صورت قبل بازگردانند شاهد رشد بالای 100 درصد فرهنگ وقف می شویم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار