سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از انجام بیش از 6 هزار بازدید از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها و... طی طرح تشدید نوروزی دامپزشکی در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 08 April 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک ، دکتر مهدی ظفری پور سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت های نوروزی امسال بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در استان اظهار داشت: طی این طرح 6 هزار و 675 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی ناسالم ضبط و از چرخه مصرف خارج شد. 

وی با بیان اینکه در طول طرح 12 مرکز متخلف عرضه فرآورده های خام دامی به مراجع قضایی معرفی شدند،  افزود: همچنین 5 مرکز متخلف نیز تعطیل شده است. 

این مقام مسئول تصریح کرد: در طرح مذکور 17 اکیپ بازرسی هر روز از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی بازدید می کردند که در مجموع 6 هزار و 319 مورد بازدید از 2 هزار و 73 مرکز موجود در طول طرح صورت گرفته است. 

سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در طرح فوق با 18 خودروی عرضه کننده غیرمجاز فرآورده های خام دامی برخورد شد. 

وی تعداد بازدید از یک هزار و 271 مرکز موجود عرضه و فروش فرآورده های خام دامی در استان را 3 هزار و 812 مورد اعلام کرد و گفت: از این مراکز 12 مورد معرفی به مراجع قضایی، 5 مورد تعطیلی و یک هزار و 824 کیلوگرم فرآورده ناسالم ضبط شده است. 

به گفته دکتر ظفری پور،  در زمان اجرای این طرح 2 هزار و 337 مورد بازدید از 779 رستوران موجود در استان صورت گرفته و 301 کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم از آنها ضبط شده است. 

وی با تصریح انجام 170 مورد بازرسی و بازدید از 23 کشتارگاه و مراکز بسته بندی فرآورده های خام دامی در استان،  اظهار داشت: از این مراکز نیز 4 هزار و 550 کیلوگرم فرآورده های خام دامی ناسالم ضبط گردید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار