رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با اشاره به لزوم اجرای سیستم نوین در خیابان مدرس این شهرستان گفت: کمیته عملیاتی همه دستگاه‌های مربوطه باید برای ترمیم و بازسازی بازار زرگرها تشکیل شود.
کد خبر: ۴۰۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 09 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،فهیمه روشن ضمن اشاره به آتش‌سوزی در بازار زرگرهای کرمانشاه که هفته قبل رخ داد، اظهار داشت: آسیب جدی به آثار میراث فرهنگی در این منطقه وارد نشده، اما شیروانی‌های این بازارچه به شدت تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه با اشاره به اینکه بر اثر اطفای حریق دیوارها به شدت رطوبت گرفته است، تصریح کرد: بازار طلافروش‌ها و خیابان مدرس دارای بافت فرسوده‌ای است و نیاز به استفاده از سیستم نوین در این منطقه احساس می‌شود که این امر با دشواری محقق می‌شود.

روشن یادآور شد: کارشناسان مربوطه قبلا از بازار زرگرها برای بازسازی و مرمت آن بازدید به عمل آوردند، افزود: تجربه ثابت کرده که برای طرح تعریض و بازسازی این منطقه نیاز به جلسات تخصصی و تیمی از کارشناسان مجرب داریم.

وی تصریح کرد: برای عملیاتی کردن این موضوع محدودیت‌های از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وجود دارد، از طرفی دستگاه‌های خدمات‌رسان و عوامل بازاریان نیز برای اجرای آن موانعی ایجاد می‌کردند.

این مسؤول ادامه داد: حتی اگر مجبور به تعطیلی طولانی در بازار زرگرها و سخت‌گیری تردد در خیابان مدرس بشویم، برای اجرای این پروژه باید با امکانات و تجهیزات لازم پای کار باشیم و هر موقع نیاز به تشکیل جلسه بود با حضور تیم عملیاتی محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های بازار زرگرها نیاز به تجهیزات دارند، بیان کرد: مسؤولان این دستگاه‌ اجرایی مرمت این منطقه را در دستور کار دارند و پیشنهاد می‌کنم که کمیته اجرایی و تیم عملیاتی همه دستگاه‌ها برای رسیدگی به این معضل در مرکز اصلی شهر کرمانشاه پای کار باشند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه  با تاکید برداشتن شیروانی‌های فرسوده این بازارچه با رعایت ایمنی کامل، عنوان کرد: در حادثه آتش‌سوزی بازار زرگرها بیش از 40 مغازه دچار حریق شد و 9 نفر نیز از شهروندان نیز مصدوم شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار