رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: به زودی عملیات اجرایی پتروشیمی چهارم استان در اسلام آبادغرب آغاز خواهد شد و خبر خوش آن را به مردم می‌دهیم.
کد خبر: ۴۰۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 10 April 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، جهانبخش شکری ، در خصوص آخرین وضعیت پتروشیمی چهارم کرمانشاه اظهار کرد: تمام کارهای این پتروشیمی انجام و مجوزهای قانونی مورد نیاز آن اخذ شده است.

وی با اشاره به تامین بخشی از سرمایه این پروژه از محل فاینانس خارجی، یادآوری کرد: حالا همه چیز به هماهنگی بین دولت‌ها برای نهایی شدن فاینانس بستگی دارد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه افزود: به محض اینکه همانگی لازم در این خصوص از سوی دولت‌ها انجام شود، عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

شکری خاطرنشان کرد: پتروشیمی چهارم کرمانشاه در منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب احداث می‌شود و تحولی اساسی در این منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی سپس اشاره‌ای به وضعیت صنایع راکد استان داشت و ازوجود 240 واحد صنعتی غیرفعال در استان خبر داد.

به گفته این مسئول، 23 واحد صنعتی راکد در سال 94 و 67 واحد نیز در سال گذشته فعال شده و هدف گذاری صورت گرفته که امسال نیز مشکل 50 واحد دیگر رفع شود و به چرخه تولید بازگردند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه بیان کرد: سه واحد نیز فقط با مداخله خانه صنعت و معدن به چرخه فعالیت بازگشتند که این واحدها بیش از 110 نفر اشتغالزایی داشتند.

شکری در ادامه به مهمترین مشکلات و چالش‌های پیش روی صنایع استان اشاره کرد و افزود: ما هشت سال جنگ داشتیم و زمانی که استان‌های دیگر در مسیر توسعه با استفاده از ارزهای ارزان قیمت بودند، ما فرصت‌ها را از دست دادیم.

وی معتقد است، بسیاری از مردم و خصوصا سرمایه‌گذاران به دلیل جنگ و شرایط بعد از آن از استان خارج شدند و سرمایه خود را در استان‌های دیگری هزینه کردند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید به سرمایه‌گذاران برای آمدن به کرمانشاه امتیاز بدهیم، خاطرنشان کرد: این امتیاز می‌تواند معافیت‌های مالیاتی 10 ساله، 
معافیت‌های تامین اجتماعی، تغییر کاربری با نرخ پایین، تسهیلات کم بهره و ... باشد.

شکری همکاری نمایندگان مجلس، دولتمردان، بانک ها و ... را برای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در استان ضروری خواند و ادامه داد: متاسفانه چون در استان ما تعداد صنایع کم است، سخت گیری بیشتری نسبت به این صنایع اعمال می‌شود و قوانین دست و پاگیرتر است.

وی از مسئولین، مدیران دستگاه‌ها و خصوصا دستگاه‌های خدمت رسان مانند برق، گاز، تامین اجتماعی و ... خواست همکاری بیشتری با صنایع داشته باشند.

به گفته رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه، اگر تسهیلاتی برای استان در نظر گرفته نشود، قطعا سرمایه‌گذار کرمانشاه را بر تهران، یزد، شیراز و ... ترجیح نخواهد داد.

شکری در ادامه از اقدامات دوره جدید خانه صنعت و معدن استان هم یاد کرد که برگزاری نشست با نمایندگان مجلس، تعامل با تشکل‌ها، مذاکره با دستگاه‌های مالیاتی و تامین اجتماعی و ... از جمله آنها بوده است.

وی گفت: امسال برنامه داریم تعامل بیشتری با بانک‌ها داشته باشیم، ارتباط صنایع با یکدیگر و با دستگاه‌های اجرایی را فراهم کنیم، صنایع را با قوانین آشنا کنیم و حمایت بیشتری از بخش ورزش داشته باشیم.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه همچنین از برنامه ریزی برای چاپ کتاب " سیمای صنعت استان کرمانشاه" هم خبر داد که اطلاعات جامعی از صنایع استان در آن درج می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار