رئیس اداره دامپزشکی بویین‌زهرا:
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت: از تعداد 375 هزار دام واکسینه شده، بیش از 255 هزار رأس گوسفند و بز و بیش از 120 هزار رأس گاو تحت پوشش برنامه واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفت.
کد خبر: ۴۰۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 15 April 2017
به گزارش تابناک از قزوین، مهدی مهرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: از تعداد 375 هزار دام واکسینه شده، بیش از 255 هزار رأس گوسفند و بز و بیش از 120 هزار رأس گاو تحت پوشش برنامه واکسیناسیون تب برفکی قرار گرفت که این میزان واکسیناسیون بیش از پیش‌بینی‌های صورت گرفته، انجام شد.

وی  افزود: تب برفکی یک بیماری به شدت عفونی و واگیردار در بین نشخوارکنندگان اهلی و وحشی است که به طور عمده در دام‌های جوان موجب تلفات شده و خسارات اقتصادی فراوانی به تولید دام و فرآورده‌های دامی وارد می‌سازد که با واکسیناسیون به موقع، کنترل تردد دام‌ها، انجام خرید و فروش دام با مجوز دامپزشکی، ضدعفونی کردن محوطه دامداری و تعبیه حوضچه‌های ضدعفونی در ورودی دامداری‌ها می‌توان از وقوع آن پیشگیری کرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بویین‌زهرا گفت: میزان واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفکی در بویین‌زهرا در مقایسه با زمان مشابه سال قبل افزایش 25 درصدی داشته است.

مهرزاده ادامه داد: رعایت نکردن اصول امنیت زیستی توسط دامداران سبب افزایش سرعت انتشار بیماری و خسارت‌های فراوان در بین دام‌های سنگین و سبک به خصوص بره و بزغاله‌ها می‌شود.

این مسؤول در پایان از همه دامداران درخواست کرد: هرگونه موارد مشکوک بیماری و یا تلفات احتمالی را در اسرع وقت با ارسال پیامک به سامانه پیامکی 50001512 و یا تماس با شماره 1512 به دامپزشکی شهرستان و استان اطلاع‌رسانی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار