مسئول سازمان بسیج هنرمندان کتئ گفت: یکی از اولویت های دشمن به انزوا کشاندن هنر در جامعه اسلامی و القای تضاد میان آنها است.
کد خبر: ۴۰۸۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 17 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک  به نقل از مهر،صلاح الدین قره تپه در مراسم هفته هنر انقلاب و بزرگداشت روز قشر بسیج جامعه هنرمندان که در مجتمع غدیر برگزار شد، گفت: انقلاب سال 57 فقط در لایه های سیاسی تاثیرگذار نبود بلکه در واقع یک انقلاب فرهنگی بود که در بستر فرهنگ و ارزشهای دینی شکل گرفت.

وی افزود: قبل از انقلاب جریان حاکم بر هنر لائیک بود و به آن یک نگاه زمینی داشتند که به نقص و نیازهای فردی هنرمند اشاره می شد و با آمدن انقلاب این نگاه از زمین به آسمان معطوف شد و ارزشها را زنده کرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع شاعران گفت: همچنان که رهبری فرمودند نمی شود هنرمند در این مملکت زندگی کند و آنچه از اتفاقات سیاسی و ... هست در هنرش بازتاب نداشته باشد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان کرمانشاه اظهار داشت: هنرمند باید هنر دینی را به تصویر بکشد و با رعایت خطوط قرمز باید به آن توجه داشته باشد.

وی هنر انقلاب را تکلیف مدار بیان کرد و گفت: بسیج هنرمندان به دنبال این است که نگاه به هنر را دینی و تکلیف مدار رشد دهد.

قره تپه با اشاره به گذشت بیش از 10 سال از تشکیل بسیج هنرمندان اذعان داشت: طی این مدت 6 هزار بسیجی هنرمند در قالب های هنری سازماندهی شده است.

وی یادآور شد: دشمن تلاش می کند در جامعه اسلامی هنر را به انزوا بکشاند لذا تلاش می شود به قشر جوان و هنرمندان بیشتر توجه شود.

وی خاطر نشان کرد: بسیج هنرمندان با پرهیز از کشاندن هنر به بازیهای خطی و سیاسی سعی می کند در راستای ترویج و تعمیق معارف دینی هنر را بکار بگیرد.

وی در پایان گفت: سیاست بسیج هنرمندان بر این است که هنر را به عرصه مساجد، پارکهای تفریحی و ... و به طور واضح و شفاف و کاربردی بین مردم بکشاند تا تاثیرگذاری آنرا شاهد 
باشیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار