نماینده ولی‎فقیه در لرستان گفت: تمام کاندیداها چه ریاست جمهوری چه شوراهای اسلامی تاکید می‌کنیم که در تبلیغات حریم اسلامی را رعایت کنید و حرمت شکنی نکنید.
کد خبر: ۴۱۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳ 06 May 2017
آیت‌الله سیداحمدمیرعمادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه تقوا محور سفارش انبیا و اولیای الهی است، اظهار کرد:  امام علی(ع) در نهج‌البلاغه در حکمت ۳۸ به فرزندش امام حسن مجتبی سفارش می کند فرزندم چهار چیز را از من یاد بگیرد، اول بدان ارزشمندترین بی نیازی عقل است، دوم بزرگترین فقر بی‌عقلی و حماقت است، سوم ترسناک‌ترین تنهایی خودپسندی است، چهارم گرامی‌ترین ارزش خانوادگی اخلاق نیکو است .


نماینده ولی‎فقیه در لرستان با اشاره به اینکه  این هفته در ایران دو حادثه تلخ  رخ داد، که  اولین حادثه شهادت تعدادی از مرزبانان دلاور کشور در پاسگاه مرزی میرجاوه استان سیستان و بلوچستان بود که  با دستان ناپاک تروریست ها ناجوانمردانه به شهادت رسیدند و دومین حادثه ضایعه تلخ و دردناک فرزندان زحمت‌کش این مملکت و کارگران مظلوم معدن آزادشهر در گلستان بود که مظلومانه جان باختند، من از این معدن بازدید داشته‌ام و این کارگران با حداقل امکانات آنجا زحمت می‌کشیدند و رفتن در آن تونل برای انسان وحشت آور بوده است .


میرعمادی با تسلیت به خانواده مرزبانان دلاوری که تامین کننده امنیت هستند، گفت: انتظار می‎رود مسئولان عوامل این جنایت را شناسایی کنند و برخورد قاطع داشته باشند .


امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه تا حادثه پیش نیامده مسئولان به فکر کارگران باشند، افزود: این کارگران مظلوم برای به دست آوردن روزی حلال به سخت‌ترین کار تن دادند و در یک شرایط سختی که شاید ساعت‌ها باید در آن تونل می خوابیدند تا رگه ها زغال را بیرون بیاورند کار می کردند، این ضایعه بسیار دردناک بود .


آیت‌الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته تجلیل از سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: نیمه ماه شعبان به عنوان روز سربازان گمنام امام زمان(عج) نامگذاری شده است.


وی یکی از نعمت‌های بزرگ را امنیت عنوان کرد و با اشاره به اینکه امنیت امروز ما محصول تلاش و مجاهدت‌های عده‌ای از جوانان مومن، انقلابی، متدین و ولایت‌مدار با عنوان سربازان گمنام امام زمان(عج) است، تصریح کرد: این عزیزان  با تلاش و کوشش خود امنیت را برای ما به ارمغان می‌آورند، شیطنت‌ها را کشف و توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.


خطیب جمعه این هفته خرم‎آباد  با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب یکی از برنامه‌های اصلی دشمنان ایجاد ناامنی و آشوب در داخل کشور بوده است، اضافه کرد: حتی جنگ تحمیلی هم با این هدف بر ملت ایران تحمیل شد و کسانیکه با مجاهدت‌های خاموش خود امنیت را به ارمغان آوردند و توطئه دشمنان را خنثی کردند سربازان گمنان امام زمان(عج) بودند .


نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات امروز مقتدرترین دستگاه امنیتی در دنیاست چون عملکردی از خود ارائه داده که هیچ دستگاه امنیتی نتواسنته چنین عملکردی داشته باشد، خاطرنشان کرد: سربازارن گمنام امام زمان از اقدامات تروریستی که در نقاط مختلف کشور می ‎ خواست صورت می گیرد جلوگیری کردند و صدها اقدام تروریستی را از بین بردند .


آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه انواع سلاح و بمب‌ها و کمربندهای انفجاری که با حیله‌های گوناگون در کشور می‌خواست وارد شود توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) کشف و خنثی شد، افزود: یکی از کارهای دشمن مسئله ترویج مواد مخدر و ترویج فساد در داخل است؛ وزارت اطلاعات در مبارزه با فساد و مقابله با پدیده قاچاق و مقابله با اعتیاد و مواد مخدر فعالیت بسیار چشمگیری داشته است .


وی با بیان اینکه وقتی بعضی از گزارشات و اقدامات این عزیزان را انسان می‌خواند به وجود سربازان گمنام امام زمان(عج) افتخار می‌کند، یادآورشد: فعالیت سربازان گمنام امام زمان(عج) در مقابله با جریان ضد انقلاب را دیده‌ایم و ماجرای دستگیری ریگی را دیدید .


امام جمعه خرم آبادبا اشاره به اینکه سربازان گمنام با برخورداری از ایمان و توکل بر خدا و هوشمندی و تسلط کامل اطلاعاتی، امنیت را برای جامعه ما به ارمغان می آورند، گفت: از همه تلاش‌ها و کوشش‌های آنان تقدیر می‌کنیم.


وی عنوان کرد: نیروهای وزارت اطلاعات از پشتوانه مردمی برخوردار هستند، فرزندان این ملت هستند و همیشه حافظ نظام و کشور بوده‌اند .


میرعمادی خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات وابسته به هیچ حزب و جریان سیاسی نبوده و متعلق به نظام  است و بر محور ولایت و نظام حرکت کرده  و به همین دلیل مورد اطمینان و اعتماد مردم هستند .


وی در بخش دیگری از سخنانش به سالروز تشکیل بسیج سازندگی اشاره کرد و با بیان اینکه همه آحاد مردم امروز خدمات بسیج سازندگی را لمس کرده‌اند، افزود: این نهاد در دورترین نقاط ایران فعالیت داشته، بسیج سازندگی در توسعه کشور، در پیشرفت کشور و در رفع فقر و محرومیت زدایی تلاش بسیار فروانی انجام داده است .


نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه پروژه‌های بزرگ و کوچک فراوانی توسط بسیج سازندگی انجام گرفته و می‌گیرد، گفت:بسیج توانسته با جذب جوانان و کشاندن این جوانان در امر سازندگی کشور هم اشتغال ایجاد کند و هم آینده سرشار از امید را برای جوانان رقم بزند.


میرعمادی  تصریح کرد: این امر مایه مباهات است، عملکرد بسیج سازندگی برای فقر زدایی، برای محرومیت زدایی و فعال کردن نسل جوان برای خدمت به مردم الگو است .


خطیب جمعه این هفته خرم‎آباد با اشاره به  سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان گفت:جوان سرمایه کشور است؛ وجود جوان در هر کشوری موجب امنیت و اقتدار آن کشور می شود .


وی با تاکید بر اینکه جوان همیشه پیشروست و برای پیشرفت و تعالی متحمل زحماتی می‌شود، اضافه کرد: هرکاری به جوان سپرده شد با موفقیت بیرون آمد و باید امور به جوانان سپرده شود؛ مسئولان باید نگاه واقع ‎ گرایانه و نه نگاه فردی و سلیقه‌ای به جوانان داشته باشند.


امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه  جوان قدرت دارد، چرا به او مسئولیت نمی‌دهیم ؟ جوان تحصیلات عالیه را انجام داده و دکتر است اما باید بیکار باشد، ادامه داد: در عوض به عده‌ای که ۳۰ سال خدمت کرده‌اند و ۲۰ سال دیگر نیز خدمت می‌کنند مسئولیت می‌دهند .


آیت‌الله میرعمادی با تاکید بر اینکه چنین فردی حال ندارد کار کند و وقتی حال ندارد به او مسئولیت می‌دهند و آن وقت می‌خواهیم گره از مشکلات مردم باز شود، افزود: تشکیلاتی تحت عنوان مجمع مشورتی جوانان را در دفتر نماینده ولی‌فقیه در لرستان تشکیل داده ‎ ایم و همین جوانان کار فرهنگی را به بهترین وجه انجام دادند، کار اقتصادی را به بهترین وجه انجام دادند و امروز کار تولیدی می‌کنند .


وی اظهار کرد: به جوانان میدان بدهید، چرا بعضی‌ها دنبال این هستید کسانیکه که بازنشسته شده‌اند و وکیل بوده‌اند و نماینده بوده اند را سرکار بیاورید، چه اشکالی دارد جوانان به میدان بیایند، یقینا با حضور جوانان موفق می‌شویم .


نماینده ولی‌فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: فضای تبلیغات انتخاباتی تنور انتخابات را داغ می‌کند و انتظار این است مردم مشارکت فعالانه و حضوری حماسی داشته باشند .


میرعمادی با بیان اینکه در این تبلیغات انتخاباتی یک نکته را به تمام کاندیداها چه ریاست جمهوری چه شوراهای اسلامی تاکید می‌کنیم که در تبلیغات حریم اسلامی را رعایت کنید وحرمت شکنی نکنید، چرا که شکستن حریم اسلامی حرام است و عقوبت الهی را به دنبال دارد، خاطر نشان کرد: نمی ‎ خواهم موردها را ذکر کنم که حرمت‌شکنی کردند و امیدواریم در این ایام این نکته را مدنظر قرار دهند .


امام جمعه خرم‌آباد با تاکید بر اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا نماد عینی جمهوریت نظام هستند، افزود: باید مواظبت کرد افراد متعهد و خدمت گذار وارد صحنه شوند و باید از ورود کسانیکه متجاهر به فسق هستند جلوگیری شود .


وی با اشاره به اینکه برخی در جامعه به صورت علنی فسق و گناه می‌کنند، حالا در شوار می خواهد چه کند؟ ادامه داد: کسانیکه حلال و حرام سرشان نمی شود می خواهند در شورای شهر چه کنند؟ کسی که پایبند به حلال و حرام نیست یا فتنه‌گر و حرمت‌شکن است، می‌خواهد بیاید با چراغ روشن دزدی و خیانت کند .


میرعمادی یادآور شد: باید دستگاه‌های اجرایی و نظارت  مواظبت کنند  و مردم در انتخاب این افراد دقت کنند و شورا را سبک تصور نکنیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار