مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: در سه سال گذشته حقوق معلمین بیش از 50 درصد و گاه حتی تا 80 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۴۱۹۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹ 06 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،سلیمان محبی ، با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به همه فرهنگیان اظهار کرد: تلاش معلم‌ها برای ارتقای سطح سواد و فرهنگ جامعه شایسته تقدیر است.

محبی معلم‌ها را مسئول تعلیم و تربیت کشور دانست و اظهار کرد: زیر بنای توسعه هر کشوری آموزش و پرورش آن کشور است و هرچه کشوری به مقام علم و معلم بیشتر توجه داشته باشد، قطعا آن کشور سریعتر پیشرفت خواهد کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه 28 هزار و 167 فرهنگی دارد، افزود: این استان نزدیک به 18 هزار بازنشسته فرهنگی نیز دارد.

محبی اضافه کرد: در برخی از رشته‌ها و درمناطق محروم استان کمبود معلم داریم که تلاش می‌شود این کمبودها از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان مرتفع شود.

 وی افزود: بیشترین کمبود معلم‌ را در مقطع ابتدایی و در بین مردها داریم.

به گفته وی از نظر معلم زن بجز در مقطع ابتدایی در دیگر مقاطع در شهر کرمانشاه مازاد معلم داریم.

محبی با بیان اینکه سهمیه استخدام استان کرمانشاه در سال 94 استخدام 108 نفر و در سال گذشته 138 نفر بوده، افزود: امسال سهمیه استخدامی استان بیشتر است.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه با اشاره به توجهات دولت تدبیر و امید به معلمین از نظر افزایش حقوق اظهار کرد: در سه سال گذشته حقوق معلمین بیش از 50 درصد و گاه حتی تا 80 درصد افزایش داشته است.

محبی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن نقدینگی در اختیار استان برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته استان در سال 95 افزود: تلاش می ‌شود در اسرع وقت پاداش این فرهنگیان پرداخت شود.

محبی تعداد بازنشستگان فرهنگی سال 95 استان کرمانشاه را 933 نفر دانست و افزود: استان کرمانشاه جزو استان‌هایی است که کل مطالبات فرهنگیان را پرداخت خواهد کرد.

به گفته محبی پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سالهای گذشته استان کرمانشاه به طور کامل پرداخت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه امسال بجای معرفی معلم نمونه، معلم برتر معرفی خواهد شد، افزود: در جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم قرار شد معلم‌های نمونه مدارس از سوی خود مدرسه و با شاخص‌های در نظر گرفته شده از سوی مدارس معرفی شده و پس از آن از بین این معلم‌ها معلم‌های برتر منطقه، شهرستان، استان و کشور انتخاب شوند.

 محبی سهمیه استان کرمانشاه برای انتخاب معلمین برتر مدرسه‌ای را انتخاب سه هزار معلم دانست و افزود: سهمیه استان کرمانشاه 300 معلم برتر منطقه‌ای و 43 معلم برتر استانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار