معاون امور عمرانی استانداري کرمانشاه گفت: دولت تدبير و اميد، اميد به زندگي و آينده روشن تر را در روستاها احيا كرده است
کد خبر: ۴۱۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ 07 May 2017
به گزارشخبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس مجتبي نيك كردار در جشن شكرگزاري از نعمت الهي آب كه در روستاي نسمه در شهرستان پاوه برگزار شد، افزود: خوشبختانه امروز برای سومین بار توفیق حضور در این روستا را يافتم و امروز پیشرفت های خوبی در این روستا نسبت به قبل ایجاد شده که این باعث خوشحالی است و نشانه توجه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاها است.

وی افزود:دولت تدبیر و امید دولتی بوده است که کمتر شعار داده و بیشتر عمل کرده است چرا که در بعد جهانی و بین المللی با مذاکرات خیلی سخت برجام را به ثمر رساند،تحریم ها را برداشت و قطعنامه ها باطل و سایه تهدید و جنگ از سر این مردم برداشته شد.

مهندس نیک کردار اظهار داشت:در دولت گذشته که تورم ۴۰ درصد بود،خوشبختانه امروزه به حدود ۸ درصد رسیده است،رشد اقتصادی منفی ۶ درصد به حدود ۸ درصد مثبت رسیده است،طرح تحول نظام سلامت برای همه مردم خصوصا برای شما روستاییان سلامت را به بار آورده است تا شما عزيزان دغدغه هزینه درمان نداشته باشید.

معاون امور عمراني استانداري به تلاش دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت:سعی شده است که همه مردم بتوانند از توسعه کشور سهيم باشند و سعی ما بر این بوده است که نه در شعار بلکه در عمل به روستاهای استان و اورامانات از جمله روستای نسمه توجه جدی داشته باشیم،همچنانکه گازرسانی و آبرسانی به روستاهای محروم و دور افتاده از برنامه های اولویت دار ما در اين دولت بوده است.

اين مدير ارشدعمراني استان تاكيد كرد:دولت به روستائیان افتخار می کند و فرقی بین روستائی و شهری قائل نیست، در استان کرمانشاه روستائی از نظر ما داراي ارزش و منزلت بسياري است زيرا روستائی فردي است كه تولید می کند.

وي ادامه داد: خوشبختانه در روستای نسمه فعالیت و اقدامات خوبی انجام شده است و ۵ عاملی که از قبيل دهیاری،شورای روستا،مسئولین شهرستان و مهمتر از همه مشارکت شما مردم روستا در پیشرفت و آبادانی باعث رونق این روستا شده است.

وی گفت:دولت تمام تلاش خود را کرده است که از این مشارکت مردم و روحیه مشارکتی مردم حمایت کند و امروز ما در این روستای سرسبز و آباد و امیدوار به آینده و با نشاط داریم جشن آب و توسعه و افتتاح و جشن به آینده می گیریم که این حرکت نشان می دهد که روستاهای ما نگاهشان به آینده یک نگاه امیدوارانه است و این نگاه حاصل نشده است مگر براثر اقدامات و سیاست های دولت چرا که به این حرکات و اقدامات دولت باور دارد.

مهندس نیک کردار بيان داشت:در کل روستاهای استان کرمانشاه همه روستاهایی که گازکشی شده بودند از سال ۸۹ تا ۹۲ حدود ۲۳۱ روستا بوده است اما از سال ۹۲ تا به امروز حدود 

۶۰۰ روستای دیگر گازرسانی شده است یعنی سه برابر تمام یازده سال گذشته گازرسانی انجام شده است.همچنین ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است،حدود ۳۰۰ روستا که دچار مشکل آبرسانی بوده اند این مهم انجام شده است و انشالله امسال هم حدود ۱۰۰روستای دیگر  مشکل آب آنها حل خواهد شد.

وي همچنين به تکمیل خانه های بهداشت در استان اشاره کرد و گفت:بیمارستان پاوه به یاری خدا تا سه ماه دیگر افتتاح خواهد شد،آب شرب شهر پاوه تا دو سه ماه دیگر افتتاح خواهد شد،آب چشمه هانی کوان بعد از ۱۵ سال در اختیار مردم شهرستان پاوه قرار میگیرد.همچنین مسیر روستای شمشیر رود تا روستای دشه که حدود ۱۴ کیلومتر است از جاذبه هاي اقتصادی و گردشگری بهره مند شوند که در آینده مردم کشور و استان از اين جاذبه ها نهایت استفاده را ببرند.

معاون عمراني استانداري تصريح كرد:اگر همدلی بین مسئولین نبود امروز ما در روستای نسمه شاهد این جشن شکرگزاری و افتتاح پروژه های ورزشی نبودیم که باید این حرکت مثبت را ارج نهیم و برای آن تلاش بیشتری انجام دهیم.

مجتبي نیک کردار همچنين گفت: سه شهر در کشور به عنوان شهرهای نمونه صنایع دستی و گردشگری  انتخاب شده اند که یکی از آنها شهر زیبا و دیدنی نودشه است.

گفتني است در ابتداي اين مراسم فرماندار شهرستان پاوه طي سخناني در خصوص فعاليت هاي صورت گرفته و چشم اندازهاي توسعه در حوزه روستايیان شهرستان توضيحات مبسوطي ارايه داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار