رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مسمومیت دانشجویان دانشکده شهید باهنر شیراز مسمومیت غذایی تشخیص داده شد.
کد خبر: ۴۲۰۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 07 May 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: در پی مسمومیت دانشجویان دانشکده کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از رستوران و خوابگاه ها نمونه برداری شد که بررسی ها نشان دهنده مسمومیت غذایی این دانشجویان بود. 
 
وی ادامه داد: برای درمان دانشجویان بیمار، همه امکانات و خدمات درمانی و بهداشتی در اختیار آن ها قرار گرفت.

اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور نیز ضمن اشاره به اقدام های فوریتی برای امدادرسانی به دانشجویان اعلام کرد: انبار نگهداری مواد غذایی و رستوران دانشکده در لحظات اولیه پس از بروز مسمومیت دانشجویان پلمپ شد و کارشناسان تغذیه دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و امور دام شیراز برای نمونه برداری در محل حاضر شدند.

در این اطلاعیه آمده است: برای کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری، فضاهای عمومی خوابگاه دانشکده با نظارت عوامل بهداشتی ضدعفونی و مواد ضدعفونی کننده نیز در بین دانشجویان توزیع شد.

بر اساس اعلام این روابط عمومی، با توجه به احتمال آلوده بودن آب، مقادیری آب معدنی تهیه و برای آشامیدن دانشجویان توزیع شد.

اداره کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور توضیح داد: با توجه به احتمال قصور پیمانکار در اولین ساعات بروز واقعه از پیمانکار طرف قرارداد خلع ید و درحال حاضر غذای مورد نیاز دانشجویان از دانشگاه شیراز تامین می شود.

بر این اساس، با توجه به درخواست دانشجویان بستری شده مقرر شد امتحانات میان ترم حسب شرایط دانشجو با تاخیر برگزار شود.

تعدادی از دانشجویان دانشکده فنی و مهندسی شهید باهنر شیراز شامگاه 12 اردیبهشت ماه پس از صرف غذا دچار مسمومیت شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار