سخنگوی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز از فعالیت ۳ سرای فرهنگ مهربانی در این كلان‌شهر خبر داد.
کد خبر: ۴۲۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 09 May 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا: سیروس پاك‌فطرت، سخنگوی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز امروز، ۱۷ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران خواستار توسعه سراهای مهربانی در تمام مناطق ۱۱ گانه شهرداری شیراز شد و گفت: در حال حاضر سه سرای فرهنگ مهربانی در مناطق یک، پنج و ۱۰ شهرداری شیراز فعال هستند که این مهم نیازمند توسعه است.

وی، ساخت سراهای فرهنگ مهربانی را دستاورد مهم شهرداری شیراز در توجه به امور خیر و کمک رسانی به نیازمندان دانست و افزود: شهروندان شیرازی تاکنون استقبال خوبی از سراهای فرهنگ مهربانی داشته اند و این مهم باید روز به روز افزایش توسعه یابد.

پاک فطرت گفت: خیرین شیرازی امروز در تمام عرصه‌ها خوش درخشیده و کمک‌های آنان نیز دعای نیازمندان را به همراه داشته و آرامش‌بخش زندگی آنان بوده‌اند.

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز اظهار كرد: در حال حاضر سراهای فرهنگ مهربانی در نقاط مختلف کلان‌شهر شیراز از جمله بلوار شهیدچمران، تقاطع غیرهمسطح رضوان در بلوار رحمت و همچنین بلوار دکتر حسابی در ابتدای گلدشت حافظ فعال هستند.

وی بیان کرد: شهروندان شیرازی با مراجعه به این سراهای فرهنگ مهربانی می‌توانند وسایل اضافی خود از جمله کتاب، دارو، ارزاق، لوازم منزل، اسباب بازی و سایر تجهیزات دیگر را برای رسیدن به دست نیازمندان تحویل دهند.

پاک فطرت اظهار کرد: کلمه مهربانی پاسخگوی بسیاری از مشکلات است و تمام انسان‌ها یک روز نیازمند می‌شوند و باید بیاییم و این نیازمندی‌ها را تامین کنیم.

عضو هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیرازاز دیگر فعالیت‌های این مجمع در سرای فرهنگ مهربانی را دریافت اوراق و بن غذا از مردم و توزیع توسط خیریه‌های بین نیازمندان عنوان کرد و افزود: از اهداف مهم این سراهای فرهنگ مهربانی جلب و جذب خیران برای ترویج فرهنگ انفاق و پخش و یاری رساندی به نیازمندان و ارتباط و هماهنگی بین مراکز خیریه و خیران است.

سخنگوی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز در مورد نحوه فعالیت سراهای فرهنگ مهربانی در شیراز گفت: بر اساس آیین‌نامه اجرایی مرکز، شهروندانی که تمایل دارند پوشاک‌های خود را به دیگران اهدا کنند پس از شست‌وشو و کاوربندی به فرهنگسرای مهربانی اهدا کرده تا از طریق مراکز خیریه به نیازمندان در سطح شهر صورت گیرد.

پاک فطرت گفت: همچنین در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، در فرهنگسرای مهربانی کتاب‌هایی که مورد نیاز شهروندان نیست، با کتاب‌هایی که مورد نیاز آنها است به صورت رایگان جایگزین شده و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی ابراز امیدواری كرد كه شهروندان نیک‌اندیش شیرازی بیش از گذشته در کمک رسانی به سراهای فرهنگ مهربانی شیراز مشارکت فعال داشته و با وقت بخشی از اموال و دارایی‌های خود به یاری محرومان بشتابند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار