رئيس پليس راه استان از آموزش فرهنگ ترافیک و مقررات جابجایی احشام به عشایر و دامداران ساکن حاشیه راه توسط اين پليس خبر داد.
کد خبر: ۴۲۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ 14 May 2017
 به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازپایگاه خبری پلیس،سرهنگ "فضل لله شیری" ، بیان کرد: آموزش فرهنگ ترافيکي عشایر کوچ رو از اولويت هاي کاري پليس راه استان در ارتقای ایمنی تردد آنان و سایر کاربران راه ها است و این قشر شریف و زحمت کش لازم است از مسئولیت ها و تکالیف قانونی خود در زمینه جابجایی و حرکت دادن احشام در حاشیه و روی جاده ها مطلع باشند.

وي در ادامه تصريح كرد: کارشناسان پلیس راه استان با حضور در محل اسکان عشایر کوچ رو درخصوص نکات ایمنی حین تردد احشام، اسکان و برپایی چادر و محل نگهداری دامها و در مواظبت از کودکان خود آموزش های لازم را به آنان ارائه می دهند.

این مقام انتظامی افزود: در این برنامه ها به دامداران و عشایر آموزش داده می شود که برابر آئین نامه راهنمایی و رانندگی در هنگام عبوردام از ورود ناگهانی احشام خود به سطح جاده ها جلوگیری و حتی الامکان از چراندن آنها در کناره و عرض راه خودداری کنند، همچنین در صورت نیاز به عبور از عرض و طول جاده ها حتماً با علامت دادن به رانندگان عبوری آنان را از وجود خود مطلع کنند و در شبها نیز از چراغ فانوس یا راکت شبرنگ برای این کار استفاده کنند.

سرهنگ شیری در ادامه با اشاره به روند روز افزون استفاده عشایر از وسایل نقلیه ای مانند انواع وانت، موتورسیکلت و تراکتور گفت: مقررات مربوط به استفاده از این نوع وسایل نقلیه و یدک کشی با آنها را آموزش می دهند تا انشاء الله با گسترده شدن دایره آموزش ها به این قشر، شاهد ارتقای ایمنی ترافیکی آنان باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار