تبلیغات پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در ایلام با توجه به تعداد کاندیداها (146 نفر) از بامداد پنجشنبه آغاز شده و تنور انتخابات در این شهر در حال داغ شدن است.
کد خبر: ۴۲۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۹ 14 May 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ چهره شهر ایلام از اولین دقایق شروع رسمی تبلیغات انتخابات شوراها پر شده از عکس، بنر کاندیداها و ستادهایی که در فاصله های بسیار کم حتی کنار به کنار هم قرار گرفته اند.
 
هر چند قدم به قدم این شهر یک ستاد انتخاباتی وجود دارد ولی با وجود ممنوعیت قانونی برای نصب عکس و بنر، سر درب همه این ستادها با بنرها و بیلبوردهای بزرگ عکس نامزد مورد نظر پوشانده شده است.
 
تعداد این ستادها به حدی زیاد است که شهرداری ایلام ناچار شد به منظور پیشگیری از بروز گره ترافیکی برخی تقاطع های شهر ایلام را مسدود کند.
 
برای انتخابات شورای شهر ایلام 146 نفر تایید صلاحیت شده اند که با توجه به جمعیت 180 هزار نفری این شهر طبیعتا تعداد زیادی است یعنی در ازای هر یک هزار و 200 نفر یک کاندیدا وجود دارد.
 
تعداد بالای نامزدها و رقابت تنگاتنگ برای تصاحب تنها هفت کرسی شورای شهر موجب شده با توجه به محدود شدن امکان انتخاب، کاندیداها و هواداران آنها به هر روشی برای جلب نظر مردم روی آورند.
 
برخی از این نامزدها یا طرفداران آنها با حضور در قبرستان و شرکت در مراسم فاتحه خوانی و زیارت اهل قبور، به نوعی سعی در جلب اعتماد صاحب متوفی در دادن رای به فرد مورد نظرشان دارند.
 
بسیاری از کارمندان ادارات ایلام نیز از هجوم نامزدها و طرفداران آنها به ادارات برای جلب نظرشان از طریق حضور مستقیم و گفت و گوی چهره به چهره یا توزیع بروشور و کارت ویزیت ناراحت هستند.
 
نماز جماعت مساجد نیز محل خوبی برای تبلیغات انتخاباتی است و بسیاری از نامزدها و طرفداران آنها فرصت را از دست نداده و با مراجعه به مساجد محل به نوعی از این اماکن هم برای تبلیغ استفاده می کنند.
 
با وجود اعلام پلیس در خصوص غیر قانونی بودن نصب عکس و بنر تبلیغاتی بر روی خودروها، اما کمتر خودرویی را می توان یافت که بر روی آن عکس نامزدهای انتخابات شوراها نصب نشده باشد.
 
تعدادی از نامزدها و طرفداران آنها پا را فراتر گذاشته و عکس ها و بنرهای تبلیغاتی خود را بر روی علائم راهنمایی و رانندگی نصب کرده اند که این مورد نقض قانون است و براساس اعلام پلیس با متخلفان برخورد می شود.
 
استفاده از نمادها و لباس مشاغل مختلف از جمله گلونی (سرپوش سنتی ایلامی) و لباس خلبانی توسط نامزدها و استفاده از القاب دکتر و مهندس در معرفی خود از دیگر حاشیه های تبلیغات انتخابات شورای اسلامی در شهر ایلام است.
 
به نظر می رسد با این نامزدهایی که هر کدام بالقوه می خواهند عضو شورای اسلامی شهر باشند و با شعارهای فراوان وعده شهری خیال انگیز به شهروندان می دهند اما خود در نخستین گام در شهر هرج و مرج ایجاد کرده و قانون را نقض کرده اند امیدی به اصلاح امور شهر 180 هزار نفری ایلام نیست./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار