معاون امور اجتماعی بهزیستی کرمانشاه گفت: یکی از مطالبه های مهم خانواده در سپردن کودکان خود به مهدهای کودک آموزش های لازم و سازنده است و اهمیت آموزش در مهدهای کودک بسیار بالاست.
کد خبر: ۴۲۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 15 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه،مرتضی کوهی امروز در دوره یک روزه بازآموزی مدیران مهدهای کودک، مناطق حاشیه ای، محروم و آسیب زا شهرستان کرمانشاه ،اظهار کرد: توجه به مناطق محروم و حاشیه ای از جمله سیاست های مهم سازمان بهزیستی است

وی ادامه داد: باید توجه کرد که پرورش استعدادها و خلاقیت نقش بسیار تأثیرگذاری بر ایجاد شخصیت کودکان دارد و مدیران مهدهای کودک به این امر توجه داشته باشند.

کوهی اضافه کرد: سازمان بهزیستی به واسطه وظایف ذاتی خود که در گسترش خدمات در مناطق محروم و آسیب زا دارد سعی می کند با ارتقای کیفیت بخشی خدمات خود طرح های مختلفی را در این مناطق اجرایی کند.

این مسئول به حساسیت خانواده ها در امر تربیت کودکان اشاره و بر نقش و جایگاه مدیران مهدهای کودک در ایجاد شخصیت آنها تأکید کرد.

وی یادآور شد: برگزاری این دوره ها می تواند نقش مهمی در شناخت جایگاه مدیران مهدهای کودک و ایجاد ظرفیت های جدید و منشأ اثر بر روی کودکان باشد.

شهین ابراهیمی کارشناس مسئول دفتر کودکان و نوجوانان اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در این دوره بیان داشت: این دوره آموزشی با هدف ارتقای سطح علمی پرسنل مهدهای کودک در مناطق محروم حاشیه ای برگزار شده است.

وی گفت: در حال حاضر 109 مهد کودک روستایی در استان کرمانشاه وجود دارد که برنامه ما افزایش تعداد روستاها مهدهاست و اکنون 9 هزار کودک از خدمات روستاها مهدها برخوردارند.
کارشناس مسئول دفتر کودکان و نوجوانان اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه به اجرای طرح یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک مناطق روستایی شهرستان های کرمانشاه، هرسین، جوانرود،ثلاث باباجانی و سنقروکلیایی اشاره و گفت: در حال حاضر یک هزار و 707 کودک از خدمات این طرح استفاده می کنند.

ابراهیمی همچنین افزود: تأمین بخشی از شهریه مهدهای کودک در روستاها نیز بر عهده بهزیستی است که این طرح برای تعداد 600 کودک در حال اجراست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار