مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: با توجه به نقش تاثیر گذار آموزش های فنی و حرفه ای در توسعه ی کشور گفت : سهم اعتبارات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از اعتبارات آموزشی باید افزایش یابد
کد خبر: ۴۲۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶ 23 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداه فنی و حرفه استان ناصری امید افزود: در سال گذشته علیرغم محدودیت های اعتباری این اداره کل با ارائه 5میلیون و 300هزارنفرساعت از رشد 108 درصدی برخوردار بود.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه گفت: در بخش آموزشگاه های فنی وحرفه ای آزاد نیز با رشد 105 درصدی، 3میلیون و 300هزار نفر ساعت آموزش به علاقمندان ارائه شد.

ناصری امید با اشاره به اینکه در حال حاضر 22 مرکز آموزش فنی وحرفه ای در سطح استان در قالب 215کارگاه آموزشهای فنی و مهارتی را به صورت کاملا رایگان ارائه می دهند 

افزود: این کارگاه‌ها مجهز به امکانات لازم و مربیان متخصص و ماهر  برای آموزش رشته‌های فنی و حرفه ای به دواطلبان است.

وی گفت: جوانان مستعد، با فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای برای ورود به بازار کارو دستیابی به شغل های باثبات آماده می شوند این جوانان بدون صرف هزینه های گزاف میتوانند مهارت های لازم را کسب کنند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان کرمانشاه گفت: به کسب مقام پنجم کشوری توسط مهارت آموزان کرمانشاهی در هفدمین مسابقات ملی مهارت اشاره کرد و گفت: این جوانان توانستند در رشته های صاف کاری خودرو و طراحی مهندسی مکانیک مدال طلا را کسب کنند.

ناصری امید همچنین ضمن اشاره به فرایند تبدیل وضعیت مربیان حق التدریس گفت: درسال 95 توانستیم براساس پست های خالی سازمان فنی وحرفه ای ، تعداد 70 نفر از مربیان حق التدریس را ساماندهی کنیم .

ناصری امید افزود:  تعدادی از مربیان به دلیل کمبود پست سازمانی باقی مانده اند که برای اخذ پست در سازمان متبوع و یا انتقال این افراد به دستگاه هایی که ردیف استخدام مازاد دارند مکاتبات و پیگیریهای لازم صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به این مطلب که مسئولین سازمانی با تلاشها و پیگیریهای موثر طی چندین سال استخدام مربیان حق التدریس را به انجام رسانیدند و امنیت شغلی آنان را فراهم کردند گفت: انشاالله با پیگیریهای مستمر و مداوم که از سوی سازمان و این اداره کل صورت می گیرد مابقی مربیان نیز تبدیل وضعیت می شوند.

ناصری امید گفت: باتوجه به اینکه سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور منابع مالی ساماندهی  مربیان حق التدریس را فراهم نموده ازسید قاسم جاسمی نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی خواستار مساعدت در روند پیگیری برای تسریع در فرایند جذب این مربیان شد.

وی مهارت ، فناوری و  تربیت نیروی انسانی ماهر یکی از عوامل  اصلی  رشد و توسعه ی اقتصادی پایدار در هر کشور  به شمار می رود به همین منظور در کشور سازمان آموزش فنی و حرفه ای متولی آموزش در بخشهای مختلف کشاورزی ، صنعت و خدمات است.

ناصری امید با تاکید بر تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی در استان گفت: آموزشهای فنی و حرفه ای یکی از کم هزینه ترین و سهل الوصول ترین راهها برای دستیابی به تخصص مناسب است و  این سازمان با ارائه آموزشهای فنی و مهارتی به اقشار مختلف در جامعه به دنبال افزایش سطح مهارت در  جامعه است.











اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار