سید قاسم جاسمی به همراه مدیر کل ومعاونان اداره کل آموزش فنی وحرفه ای ابتدا با حضور در کارگاه های اموزشی مرکز شماره یک فنی وحرفه ای و مرکز هایتک کرمانشاه از نزدیک با فعالیت های آموزشی ومهارتی این اداره بازدید کردند.
کد خبر: ۴۲۸۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 23 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه کرمانشاه افزود:نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مراکز آموزش فنی وحرفه ای نحوه فعالیت کارگاه های موجود را مثبت ارزیابی کردو گفت: خوشبختانه اداره کل اموزش فنی وحرفه ای استان شرایط خوبی را برای ارایه آموزش های مهارتی ایجاد کرده وبا پیشرفت این روند و استقبال جوانان در آینده ای نزدیک معضل بیکاری دراستان به طور چشمگیری کاهش می یابد.

نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی در جمع تعدادی از مربیان حق التدریس فنی وحرفه ای استان با تاکید بر اثربخشی آموزشهای فنی و مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار و رونق بازار کار گفت: توسعه و تقویت آموزشهای فنی و مهارتی راه برون از معضل بیکاری است.

سیدقاسم جاسمی در بازدید از تجهیزات و  امکانات کارگاه های مرکز آموزش فنی وحرفه ای شماره یک و مرکز هایتک کرمانشاه گفت: ایجاد و حفظ اشتغال از مهمترین ارزش ها و اهداف آموزش های فنی وحرفه ای است و جوانان با فراگیری آموزش های فنی وحرفه ای و مهارت های لازم می توانند با ایجاد شغل در بخش های مخلتف زمینه توسعه اقتصادی استان را بیش از پیش فراهم نمایند .

وی نداشتن مهارت لازم برای ایجاد شغل را عامل اصلی بیکاری دانست و گفت: با مهارت آموزی و همراه کردن علم با عمل می توان مشکل بیکاری را حل کرد و از طریق آموزشهای فنی وحرفه ای و آموزش مهارت های پیشرفته روز دنیا و ارتقاء سطح مهارت نیروهای انسانی تحول عظیمی را در استان ایجاد کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه در نشستی با مربیان حق التدریس باقی مانده که درنوبت تبدیل وضعیت هستند گفت: وظیفه ما پیگیری مطالبات به حق مردم است و در این خصوص نیز تمامی تلاش و توان خود را به کار می گیریم.

وی درخصوص وساماندهی مربیان حق التدریس افزود:مکاتبات وجلساتی برای پیگیری فرایند سریع تر تبدیل وضعیت این افراد درهفته آینده انجام خواهیم داد تا این مشکل بزودی در حوزه استانی حل وفصل شود.

سید قاسم جاسمی توانمندی جوانان و قابلیت نیروهای انسانی  را چشمگیر دانست وافزود: اهمیت وتلاش شما جوانان است که درکنار کسب مدارک عالی و اموزش های مهارتی ، ایران اسلامی پله های صعود را ترقی خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی امروزه نقش آموزشهای فنی و حرفه ای در ریشه کن کردن معضل بیکاری بر هیچکس پوشیده نیست و با برنامه ریزی مناسب می توانیم از پتانسیل جوانان ایران اسلامی به نحو ارزنده ای در جهت اجرای فرمان مقام عظمای ولایت در خصوص تحقق شعار اقتصاد مقاومتی؛تولید و اشتغال استفاده نماییم.

جاسمی تاکید کرد: افزایش تولید ملی بدون استفاده از نیروهای توانمند و کارآمد امکان پذیر نبوده و بنابراین تربیت نیروی انسانی از مهمترین ارکان افزایش تولید و بهره وری در کشور است.

نماینده مردم کرمانشاه درمجلس شورای اسلامی نیز درادامه ضمن تشکر اززحمات مدیرکل ،پرسنل و مربیان اداره کل اموزش فنی وحرفه ای استان گفت: در حوزه آموزش مهارت های فنی وحرفه ای دراین اداره بسیار خوب کار شده به طوری که اگر بدین شیوه عمل شود به نتایج مثبتی در اشتغال استان خواهیم رسید.

سیدقاسم جاسمی بر گسترش فرهنگ مهارت آموزی دراستان تاکید کردو افزود:باید با رونق کارگاه های اموزشی و تعامل با دستگاه ها باید فرهنگ مهارت آموزی راتوسعه داد تا وضعیت 
بیکاری دراستان به نحو شایسته ای کاهش یابد.











اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار