مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه از انعقاد تفاهم نامه همکاری این اداره کل با میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان خبر داد.
کد خبر: ۴۲۹۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 24 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازروابط عمومی اداره آموزش فنی و حرفه استان  ناصری امید گفت: این تفاهم نامه با هدف گسترش تعامل و همکاری های متقابل در زمینه ی ارتقاء سطح کیفی نیروی انسانی ،ارتقاء آموزش های فنی و مهارتی در جهت ایجاد شغل پایدار و ارائه راهکار ها و برنامه های اجرایی برای دستیابی به شرایط مطلوب به امضاء رسید.

داود ناصری امید با تاکید بر تعامل و هماهنگی بیشتر دو دستگاه افزود: هم افزایی در استفاده از پتانسیل و امکانات دو طرف جهت ارائه خدمات آموزشی بر اساس استاندارد های آموزشی یکپارچه و منسجم و تاکید بر آموزش های عملی در راستای ارتقای سطح دانش فنی و مهارتی منابع انسانی مورد نیاز واحد های اقتصادی و شاغلان و کارجویان حوزه صنایع دستی را ازدیگر هدف انعقاد این تفاهم نامه عنوان کرد.

وی با تاکید بر گسترش زمینه های همکاری طرفین گفت: باید با بازبینی فرایند اداری پروسه های اداری را کوتاه کنیم تا فعالیت ها به سرعت رنگ و بوی عملیاتی به خود بگیرند به همین منظور و با انعقاد این تفاهم نامه در تلاشیم بعد از آموزش با طراحی شیوه های موفق کسب و کار،معیشت هنرمندان صنایع دستی را ارتقاء دهیم.

ناصری امید با اشاره به نقش و اهمیت آموزش های مهارتی در تربیت نیروی انسانی در مسیر فراهم سازی زمینه های اشتغال مولد و برخورداری از محیط های کسب و کار مناسب در سطوح اجتماعی ،اقتصادی, فرهنگی و در نهایت توسعه ی زیر ساخت ها و ارتقای مهارت  به شاغلان حوزه میراث فرهنگی،صنایع دستی؛گردشگری و هتل‌داری گفت: نیاز سنجی،برنامه ریزی ،سامان دهی و اجرای دوره های آموزشی مهارتی در حوزه ی صنایع دستی صورت گرفته است و در حوزه ی گردشگری نیاز به اقدام با همکاری دو مجموعه می باشد .

مدیر کل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه بیان کرد: این تفاهم نامه در زمینه ی بهبود و ارتقای کیفیت خدمات گردشگری،رونق بخشیدن به گردشگری در توسعه اقتصاد و فرهنگ استان ،استفاده بهینه از ظرفیت های و قابلیت های بالقوه و بالفعل دستگاه ها جلوگیری از انجام امور موازی منعقد شده است .

وی با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت های صنایع دستی و گردشگری برای درآمد زایی و کمک به اقتصاد استان گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی نظام در خصوص اقتصاد مقاومتی،تقویت صنایع دستی و گردشگری میتواند سهم عمده ای در درآمد زایی داشته باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه به ظرفیت هاو پتانسیل های استان در حوزه ی صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: چاقوی کرند،گلیم هرسین،فرش سنقر ،ساز صحنه از جمله مواردی است که نیاز به حمایت دارد.

ناصری امید اضافه کرد:باید از این ظرفیت های کم نظیر برای جوانان جویای کار ایجاد اشتغال کرد به گونه ای که با فعال نمودن بخش صنایع دستی و گردشگری آن را محور توسعه و موتور محرکه استان قرار داد.

وی درباره ی مفاد این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه در ۷ماده و با موضوع اهداف تفاهم نامه،تعهدات دو دستگاه ،تعهدات مشترک،تعهدات مالی ؛مدت تفاهم نامه و روش های اجرای آن به تصویب رسید

 









اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار