یک نوازنده مطرح کرمانشاهی سیاست های متولیان فرهنگی استان کرمانشاه در زمینه برگزاری کنسرت های موسیقی را مورد انتقاد قرار داد و آن ها را حامی گروه های غیربومی دانست.
کد خبر: ۴۳۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 06 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کرد پرس،حسین اکبری ، مشکلات حوزه هنر به ویژه موسیقی استان و حتی کشور را فراوان دانست و اظهارداشت: یکی از اصلی ترین مشکلات این حوزه، نبود یک نظر مشترک و مورد توافق از سوی فقها نسبت به این هنر است که این مسئله باعث شده که در جای جای این مرزو بوم جایگاه هنر موسیقی دچار دوگانگی و یا چندگانگی شود.

وی از عدم حمایت متولیان حوزه فرهنگ و هنر استان از برگزاری کنسرت توسط گروهای بومی و محلی انتقاد کرد و ادامه داد: متاسفانه مسئولین فرهنگ و هنر این استان، حمایت و استقبالی تمام عیار از برگزاری کنسرت های مختلف توسط گروه های غیر بومی دارند.

خناین موزیسین کرمانشاهی افزود: هنرمندان حوزه موسیقی استان کرمانشاه، افرادی مستعد، توانمند، با انرژی و دارای پشتکار هستند که برای اجرای برنامه هایی زیبا و در خور مردم استان، روزها و ماه ها ممارست و تمرین می کنند اما از آنجایی که تبلیغاتی که برای اجرای کنسرت هایشان می شود بسیار کم و ناپیداست این وضعیت بر استقبال مردم از برنامه های آنان تاثیر منفی می گذارد و در نهایت علاوه بر دلسردی، هیچ سود و درآمدی عایدشان نمی شود.

وی انتخاب رئیس انجمن موسیقی با رای مستقیم اهالی این حوزه را از اصلی ترین درخواست های هنرمندان عرصه موسیقی کرمانشاه دانست و تاکید کرد: این مسئله یکی از مطالبات جدی اهالی موسیقی است که تاکنون به تحقق نپیوسته است.

اکبری با بیان اینکه صدا و سیمای مرکز کرمانشاه در معرفی چهره های فاخر، ارزنده وپیشکسوت استان که سالهای سال عمرشان را درزمینه موسیقی استان و کشور سپری کرده اند، کوتاهی داشته است، متذکر شد: این مرکز باید تجارب و کارهایی که بزرگان موسیقی استان در این حوزه انجام داده اند را برای مردم هنردوست استان بازگو کند. متاسفانه نه تنها چنین اتفاقی نیفتاده است بلکه اخیرا خوانندگانی یا هنرمندانی را معرفی می کنند که هیچ جایگاهی در هنر موسیقی استان نداشته وندارند که این موضوع مایه بسی تاسف است.

این نوازنده مطرح کرمانشاهی به کمبود فضاهای مخصوص اجرای موسیقی در سطح استان اشاره و اضافه کرد: سالن های اجرای موسیقی شهر و استان کرمانشاه نسبت به جمعیت هنرمند وهنردوست آن بسیار کم است.

این مدرس موسیقی با ابرار تاسف از عدم اقبال جوانان کرمانشاهی به موسیقی های اصیل و فولکلور این استان، گفت: سازها و آوازهای محلی ما آن چنان که باید وشاید ذهن جوانان استان خصوصا شهر کرمانشاه را درگیر خود نکرده هر چند در برخی از مناطق استان از ساز تنبور و دف به دلیل آئینی بودن آنها، استقبال خوبی می شود اما در مجموع دربیشتر سازها و نغمات محلی دیگر وضعیت نگران کننده است.

وی با بیان اینکه از هر گوشه ی این استان هنرمندان بزرگی در عرصه موسیقی سنتی برخاسته اند، خاطرنشان ساخت: عدم شناخت و  نداشتن اطلاعات کافی در زمینه موسیقی محلی عامل بی توجهی جوانان کرمانشاهی به موسیقی های اصیل خود و گرایش آنان به موسیقی های زیرزمینی و ماهواره ای شده است از سوی دیگر صدا و سیما و رسانه های استانی نیز نتوانسته اند چندان در این زمینه به ایفای نقش بپردازند. 

اکبری در پایان یادآورشد: موسیقی محلی و اصیل کرمانشاه یکی از زیباترین موسیقی های کشور است که بدرستی قدر ومنزلت خود را پیدانکرده است و این درحالیست که وقتی در کشورهای دیگر دنیا به اجرای موسیقی محلی خصوصا موسیقی کردی چه محلی کرمانشاهی یه محلی دیگر مناطق کردنشین می پردازیم استقبال بی نظیر و چشمگیری از این نوع موسیقی می شود و بارها و بارها تقاضای اجرای مجدد همین کنسرت های محلی کردی را می کنند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار