مربی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه اختراع خرمنکوب نخود با مخزن مجزای بذر و کاه را برای اولین‌بار در کشور به نام خود ثبت کرد.
کد خبر: ۴۳۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 07 June 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک،رئوف حیاتی مربی و سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دالاهو از مربیان با سابقه،فعال و صاحب تجارب ارزنده این اداره کل با تلاش موفق به ساخت خرمنکوب چندکاره نخود به منظور بهبود شاخص های کیفیت در کشاورزی و ثبت این اختراع در اداره کل ثبت اختراعات به شماره ۹۱۶۸۶ شد.

حیاتی با بیان اینکه ساخت این دستگاه از زمان اجرای ایده تا طراحی و ساخت دو سال به طول انجامید گفت: از کاربرد های این دستگاه می توان به انجام عملیات کشاورزی در حین حرکت خرمنکوبی ، جداسازی دانه از کاه و ذخیره سازی مخازن جداگانه اشاره کرد.

وی هزینه ی طراحی و نمونه سازی دستگاه را حدود ۶۰ میلیون ریال پیش بینی کرد و افزود: دستگاه مذکور قابلیت ارتقاء در زمینه بسته بندی و کیسه کردن محصول نخود را نیز دارد.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دالاهو با بیان این مطلب که این دستگاه زمان و هزینه های برداشت نخود را به یک دوم کاهش می دهد اظهار داشت: دستگاه خرمنکوب نخود از واحد کوبش،جدایش و یا بود جاری،الواتور دانه،مخزن بذر و مخزن کاه، تشکیل شده است.

حیاتی اضافه کرد:مخازن دستگاه مذکور ظرفیت برداشت یک هکتار نخود را دارد که دستگاه‌ به وسیله ی تراکتور و به صورت کششی به مالبند اتصال داده شده و ازpto تراکتور نیرو دریافت می‌کند.

رئوف حیاتی فارغ التحصیل رشته ی مهندسی ماشین های کشاورزی در مقطع کارشناسی ارشد  است که از سال ۸۱ تا کنون به عنوان مربی و سرپرست مرکز در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کرمانشاه مشغول خدمت می باشد.

از دیگر طرح های پژوهشی وی می توان به ساخت دستگاه چمن زن برقی ،ساخت اگزوز فن کارگاهی و تالیف یک جلد کتاب زمینه‌ ی ماشین های کشاورزی اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار