کد خبر: ۴۳۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 12 June 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛ فرماندار يزد با اشاره به ضرورت شفاف سازی اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از ویروس تب کریمه کنگو در یزد، گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد ابتلایی افراد بومی به تب کریمه کنگو در یزد گزارش نشده است.
«مصطفي سالاري» در جلسه فوق العاده ستاد مديريت بحران شهرستان يزد با دستور كار بررسي وضعيت شهرستان و مسائل مرتبط با بيماري تب كريمه كنگو و برنامه ريزي جهت مقابله با حوادث احتمالي برگزار شد، اظهار کرد:‌ خوشبختانه تاكنون با توجه به تمهيدات انديشيده شده هيچ مورد بومي كه مبتلا به اين نوع بيماري باشد، گزارش نشده است .

وی بر رعایت جدی اصول بهداشتی در واحدهای دامداری و کشتارگاه‌های دام به عنوان مهمترين پیش نیازهای اصلی برای کنترل اين نوع بيماري تأكيد كرد و افزود: همه دستگاه‌ها ملزم به همکاری برای سلامت بخشی به مردم هستند و باید از همه امکانات خود برای پیشگیری از شیوع بیماری در شهرستان استفاده کنند.

فرماندار یزد در ادامه ضرورت اطلاع رساني شفاف به مردم را در پيشگيري از شيوع اين بيماري در سطح جامعه مهم و تأثيرگذار دانست و بیان كرد: برای پیشگیری از این بیماری هم باید مبارزه با ناقلین و هم افزایش سطح آگاهی مردم در دستور قرار گرفته است و مردم در هنگام خرید گوشت نسبت به نكات مورد تایید دامپزشکی اقدام کنند که خدای ناکرده درگیر این بیماری نشوند .

سالاري در پايان خاطرنشان كرد:  بخشداران و دهياران برای پیشگیری از این بیماری مشترک وظیفه سنگینی برعهده دارند و مهمترین وظیفه آنها آگاه کردن روستاییان و دامداران نسبت به بیماری تب کریمه و مقابله با كشتار غير مجاز دام در روستاها است
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار